Rubriky
Nejčtenější články vydané v posledních 30 dnech
• Jak vznikaly Rychlé šípy?
(2. 12. 2024, 2099x) • Zemřel Jiří Mládek z Roudnice
(10. 11. 2024, 952x) • Výprava nejen do Stínadel (beseda ve Vyškově)
(8. 11. 2024, 925x) • Hledáme Rychlé šípy v Praze. Tradiční hra potrvá od 17. listopadu do 17. prosince 2024
(17. 11. 2024, 903x) • V Muzeu literatury budou vystaveny originály Rychlých šípů
(27. 11. 2024, 896x) Prahou Jaroslava Foglara
Bydliště Pracoviště Klubovny Tábořiště Místa inspirace Foglarovský svět Tipy a vzpomínky pište na info@bohousek.cz, předmět: Prahou Jaroslava Foglara Bohoušek doporučuje
|
Vánicí 4. ročníku Pražské lítačky[ Autor: Marek Skýpala - Winoga | zařazeno: 28. 2. 2013 | přečteno 6421 ]
Když se zpětně podíváme na proběhlý 4. ročník Pražské lítačky, jistě se shodneme, že to byl ročník úspěšný, napínavý a co se týče výsledků velmi vyrovnaný. Na druhé straně se uskutečnil v den, který byl na konci února v Praze snad tím nejhorším. Byl nepříjemný mráz, místy silně sněžilo a do toho foukal ještě vítr. Tramvaje a vlaky měly zpoždění, autobusy klouzaly a přívozy na Vltavě se houpaly jako na moři.
K letošnímu ročníku Pražské lítačky se přihlásilo 31 závodníků. Ke startu na zpustlé železniční zastávce Praha – Strašnice zast. se dostavilo 21 závodníků a 2 dvoučlenné týmy. Mimo to zde byla i sympatická leč promrzlá novinářka Mladé fronty a její kolega fotograf, kteří zde začali sbírat materiál pro svou sobotní reportáž do pražské přílohy MF Dnes. Dobrou polovinu startujících tvořili veteráni minulých ročníků, byli však zde i úplní nováčci, kteří se o Lítačce dozvěděli z internetu, deníku Metro a upoutávek rádií Reginy a Blaník. Rychle se přiblížila 16. hodina a s ní i start. Závodníci, ještě před chvílí začteni do seznamu bonusových zastávek, se rozběhli k blízké zastávce tramvaje a zanedlouho si poprvé cvakli svůj bloček. Tři hodiny Pražské lítačky utekly úděsným tempem a tramvaje a vlaky z obou směrů přivezly závodníky, kteří mnohdy dobíhali, aby nebyli penalizováni za pozdní příchod (a někteří to stihli jen velmi těsně). Na organizátora se sesypaly první dojmy z právě ukončeného závodu: tramvaje nejezdily podle jízdního řádu, vlak byly opožděné, přestupy se nedařily, revizoři se snažili zdržovat závodníky, bonusovky byly vymyšlené úplně špatně a podobně. Jejich vysmáté tváře však hovořily o tom, že se jim závod líbil a Lišák nadšením téměř nadskakoval. Počkali jsme ještě na TM, který volným tempem přišel 9 minut po oficiálním konci. Dva závodníci nedorazili vůbec a zřejmě někde zmrzli na trase. Po nočním sčítání jsem mohl následujícího dne vyhlásit výsledky a odměnit přítomné finalisty knihami. Šest závodníků se dokázalo přehoupnout přes magickou hranici 200 bodů – Wist, Užovka, Matej, Ráďa, Lišáci a TM (ten však zároveň v cíli přišel o 90 bodů za pozdní příchod). Matej byl na prvním místě v pohybu nejlépe hodnocenými dopravními prostředky, Užovka dokázal nejvícekrát přestoupit, oba však ulovili jen jednu bonusovku. Vítěz Wist byl v obou disciplínách až druhý, ale navíc dokázal ulovit dvě bonusovky a to rozhodlo. Závodník Ráďa se jako jediný dokázal dostat až za hranice Prahy a ke dvěma bonusovkám přidal i radiální zónu. Tři bonusovky dokázali ulovit Eldorado, Kuba8 a TM. Pan Pašin, kromě tramvaje číslo 2, se dokázal projet všemi tramvajovými linkami a k hranici 200 bodů mu chyběl jen jeden bod. Jako vždy naznačím, jaká byla strategie vítěze. Jeho trasa nebyla dopředu připravená, vyšel z bonusových zastávek a trasu si připravil až během závodu. Pohyboval se vysoce hodnocenými prostředky PID, ale v případě potřeby rychlého přesunu využil i metro. Při letošním ročníku se na jedné straně ukázalo, že bonusovky rozhodují o vítězi, ale na druhé straně nezvítězí ti, kteří při pohybu mezi bonusovkami použijí dlouhé a málo hodnocené spoje. Takže má rada pro příští ročník je kulišácká. Zvítězí ten, který uloví 2-3 bonusovky, mezi nimi se bude pohybovat tramvajemi a vlaky a podaří se mu dostat i za hranice Prahy. Budu se opět těšit na startu příštího ročníku na všechny veterány i na úplné nováčky. Slíbil jsem, že 5. ročník bude uskutečněn za teplejšího počasí. Únorové podnebí ovlivnit nedokážu, ale vím, že březen a duben jsou statisticky teplejší měsíce než únor. Udělám vše proto, abychom se v roce 2014 sešli na startu Pražské lítačky v těchto měsících. Hofgh! Výsledky 4. ročníku Pražské lítačky 1. Wist - 224 b. 2. Užovka - 218 b. 3. Matej - 216 b. 4. Ráďa - 213 b. 5. Lišáci - 201 b. 6. Pašin - 199 b. 7. Suzi - 193 b. 7. Johny S. - 193 b. 8. Márty - 179 b. 8. Kikina - 179 b. 9. Supermatin - 177 b. 9. SuperJanča - 177 b. 9. Macenka - 177 b. 10. Eldorado - 176 b. 11. Irisbus - 171 b. 12. Honza - 154 b. 13. Kuba8 - 152 b. 13. JkmAS - 152 b. 13. Bakys - 152 b. 14. TM - 116 b. 15. Hubert - 113 b. Jak sami vidíte, bylo to velmi vyrovnané a prakticky kdokoli mezi 1. a 7. místem mohl být při troše štěstí vítězem.
Související články: 12. ročník Pražské lítačky (29.04.2024) Pražská lítačka 2024: 12. ročník taktického závodu v integrované dopravě metropole 26. 4. (25.04.2024) V dubnu vyjede 12. ročník Pražské lítačky, závodu v používání hromadné dopravy (17.03.2024) Jaký byl 11. ročník Pražské lítačky? (16.04.2023) 11. ročník Pražské lítačky závodu v používání veřejné dopravy (30.03.2023) 10. ročník Pražské lítačky - závodu v používání hromadné dopravy startuje 5. dubna 2019 na Nákladovém nádraží Praha-Žižkov (26.03.2019) 10. ročník Pražské lítačky - závodu v používání hromadné dopravy 5. dubna 2019 (20.02.2019) Blesk.cz (6. 4. 2018): Soutěžící zaplavili různé dopravní prostředky v metropoli: Snažili se vyhrát Pražskou lítačku (09.04.2018) Náhody rozhodují. Ohlédnutí za Pražskou lítačkou 2018 (08.04.2018) Pražská lítačka 2018 – IX. ročník závodu v používání pražské integrované dopravy v pátek 6. dubna (26.03.2018) Jaký byl 8. ročník Pražské lítačky v pátek 7. dubna 2017 (14.04.2017) Pražská lítačka 2017 – VIII. ročník závodu v používání pražské integrované dopravy v pátek 7. dubna (30.03.2017) Apríl s Pražskou lítačkou (01.04.2016) Za 24 hodin startuje Pražská Lítačka 2016 - závod v integrované dopravě v Praze a jejím okolí (31.03.2016) Hru SPJF zmínila 28. ledna 2016 MF DNES (10.02.2016) Souboj titánů Pražské lítačky 2015 (24.05.2015) Pražská lítačka 2015 - šestý ročník soutěže v používání městské hromadné dopravy proběhne 10. dubna (31.03.2015) Rekordy V. Pražské lítačky (21.04.2014) Pražská Lítačka 2014 - pátý ročník soutěže v používání městské hromadné dopravy proběhne 4. dubna (30.03.2014) Všem závodníkům a příznivcům Pražské lítačky (10.03.2014) Pražská lítačka 2013 - čtvrtý ročník soutěže v používání městské hromadné dopravy proběhne 22. února (18.02.2013) Třetí ročník Pražské lítačky. Naposledy na Vyšehradě (26.02.2012) Český domov 7. 2.: MHD Praha - zábava pro koumáky. O Pražské lítačce (10.02.2012) Pražská lítačka 2012 - třetí ročník soutěže v používání městské hromadné dopravy proběhne 24. února (06.02.2012) Skutečným během Pražské lítačky 2011 (28.02.2011) Pražská lítačka 2011 – druhý ročník soutěže v používání městské hromadné dopravy proběhne 25. února (10.02.2011) Jaká byla Pražská lítačka 2010 (10.03.2010) Pražská lítačka 2010 – závod v městské hromadné dopravě poprvé v hlavním městě (09.02.2010) |
Foglarovské výroky
Vyhledávání
Bohoušek vzpomíná
Strach a smrt v díle Jaroslava Foglara Svíčka pro Vendu Jílka Výročí roku 2024
13 otázek - kvízy
*Foglarovský kvíz 4 NOVÝ
*Foglarovský kvíz 3 *Foglarovský kvíz 2 *Foglarovský kvíz 1 Přehled kvízů a výsledky Nejkomentovanější
Návrat žlutého kvítku a jeho poselství
29. 10. 2024 Počet komentářů: 2 Večer světel 2024 27. 11. 2024 Počet komentářů: 2 Přístav volá... už 90 let 05. 10. 2024 Počet komentářů: 1 Jak vznikaly Rychlé šípy? 02. 12. 2024 Počet komentářů: 1 Aktuálně jsou pro zájemce k dispozici čtyři edice Rychlých šípů 13. 10. 2024 Počet komentářů: 1 A budeme se jmenovat Strážci černých lesů! Před osmdesáti pěti lety vznikl v Lidicích klub Mladého hlasatele 20. 10. 2024 Počet komentářů: 1 |