Rubriky
Nejčtenější články vydané v posledních 30 dnech
• Další edice Rychlých šípů - tentokrát ala PULS
(24. 9. 2024, 1253x) • Odhalení lavičky Václava Noska - Windyho
(23. 9. 2024, 821x) • Nad Posledními stínadelskými tajnostmi
(15. 9. 2024, 814x) • Přístav volá... už 90 let
(5. 10. 2024, 727x) • Jan Šimáně - Galén: 100 let (1. října 1924 Praha – 13. února 2013 Tábor)
(1. 10. 2024, 650x) Prahou Jaroslava Foglara
Bydliště Pracoviště Klubovny Tábořiště Místa inspirace Foglarovský svět Tipy a vzpomínky pište na info@bohousek.cz, předmět: Prahou Jaroslava Foglara Bohoušek doporučuje
|
12. ročník Pražské lítačky[ Autor: Marek Skýpala - Winoga | zařazeno: 29. 4. 2024 | přečteno 2051 ]
Bylo hezké odpoledne a na prostranství před vozovnou ve Střešovicích se začali objevovat první závodníci nového ročníku Pražské lítačky. Zdravil jsem se s těmi, které jsem znal z předchozích ročníků a snažil jsem se alespoň pár slovy přivítat nové tváře, ale vím, že jsem nebyl ve všech případech úspěšný. Čas, který po třetí hodině plynul normálně se brzy urychlil a pak přímo splašil, alespoň tak jsem to vnímal. Podařilo se mi však domluvit se s řidičem naší tramvaje na trase a když se za námi zavřely dveře a já jsem viděl, že se všem podařilo nastoupit, oddechl jsem si, bál jsem se, že se tam všichni nevejdeme.
Tramvaj se rozjela a napětí rostlo. Rozdaly se papírky bonusových zastávek a hráči si začali promýšlet své trasy, ale ještě jim chybělo jedno důležité políčko na mapě jejich plánu, kde se bude vystupovat. Když se nad Chotkovými sady tramvaj otočila směrem k Pražskému hradu počalo se mezi závodníky hovořit o točně na Dlabačově a já jsem věděl, že jsou na správné adrese. Nájezd na uvedenou točnu přesvědčil i poslední váhající. Zanedlouho již vystoupil náš fotograf, aby zvěčnil skutečný start naší soutěže. Dveře tramvaje se otevřely a závodníci se rozprchli do okolí, já jsem si na zpáteční cestě užíval neskutečnou pohodu v prázdné tramvaji, zatímco hráči začínali prožívat první úspěchy i zklamání z neúspěšných plánů, nevydařených přestupů a zpoždění spojů. Když blížil konec závodu, vyhlížel jsem nedočkavě první navrátilce. Na start vyrazilo celkem 54 závodníků nebo závodních týmů. Nakonec se jich do cíle dostalo 52, což je vynikající výsledek. Mnozí přijeli s větší či menší časovou ztrátou, protože tramvaje k vozovně jezdí téměř společně a pak následuje delší mezera, kdy nejede vůbec nic. Poslední závodník ve skotské sukni přišel s takovým odstupem, že odečet trestných bodů téměř vynuloval celý jeho závod, prostě si myslel, že cíl je zase na Dlabačově. Bral to však s úsměvem, a to se mi líbilo. Rozloučil jsem se se závodníky a se skupinou sčítačů jsem zamířil na Masarykovo nádraží, kde jsme se pustili do vyhodnocování soutěžních archů. Zde se k nám připojil i Liev, který se kvůli zpoždění nedokázal vrátit včas do vozovny, ale sčítání si nenechal ujít. Vyhlášení výsledků proběhlo druhý den dopoledne ve vozovně Střešovice. Byly zde předány výhry oceněným s dopravní a foglarovskou tématikou a mladším přítomným též naše Bobří stopy. Vám, kteří jste tam nebyli, přiblížím herní taktiku čtyř oceněných soutěžících. Matej, první místo. Po přečtení bonusovek sledoval cestu tramvaje a když zjistil, že jede směrem na západní točny Prahy 6, rozhodl se ihned zaútočit na první bonusovku, která bude nejblíže, tedy na Prahu – Ruzyni. Zde nasedl na spěšný vlak, dojel do Hostivice, čímž se dostal do první radiály. Hned se však vrátil osobákem do Prahy a přes Veleslavín dojel metrem na povinnou bonusovku Vyšehrad. Zde seběhl do Nuslí, tramvajemi dojel na druhou lehkou bonusovku, na Orionku. Dalšími tramvajemi s mnoha přestupy se dostal na bonusovou linku 31. Přidal ještě trolejbus v Libni a už se tramvajemi vracel k muzeu MHD. Snadné, že? 308 bodů. Lišáci, druhé místo. Na vítěze měli odstup 32 bodů. Jejich cesta byla také výborná, chyběla jim jedna bonusovka navíc, aby se s Matejem porvali o první místo. Z Dlabačova přejeli s přestupy strahovský kopec, nenechali se zvábit lanovkou a sjeli dolů a mnoha tramvajovými přestupy dojeli na smíchovské nádraží, kde se svezli vlakem na hlavní nádraží. Rychle dojeli metrem na Vyšehrad a hned zamířili zpátky do centra a přes Prahu 3 s přestupy na bonus na Orionce. Dalším směrem byla Libeň, kde hezkým přestupem mezi bonusovou linkou 31 a trolejbusem získali 31 bodů. Následoval jejich návrat přes Karlín a střed města do Vozovny Střešovice. 276 bodů. Vitalij, třetí místo. Rozdíl mezi 3. a 7. místem byl minimální, činil jen 9 bodů, takže rozhodovaly, náhody, překvapivé přestupy ale i nepřesnosti. Vitalij přebíhal mezi zastávkami, takže v nadpoloviční většině byly nástupní i výstupní zastávky unikátní, tedy bodované. K tomu ještě přidal 3 bonusovky a bonusovou linku. Z Dlabačova vyrazil hned tramvajemi do centra a metrem pak na Vyšehrad. Tady to otočil, vrátil se do středu a tramvajemi pak dojel na Orionku. Následovala Libeň a bonusová linka 31. Přestože byl v poslední třetině závodu, zariskoval a vlakem se vydal do Běchovic a autobusem se svezl na hodně osamělou bonusovou zastávku v areálu výzkumných ústavů Běchovice. Delším během se vrátil na zastávku střed a osobákem jiné linky se mu podařilo dostat se zpět do města. Čas ukončení se blížil, takže volil rychlé přesuny metrem, sdíleným kolem a tramvaji dospěl do cíle. Přiběhl o dvě minuty později, ale i po odečtení 20 bodů dosáhl 267 bodů a 3. místa. Pro pořádek ještě doplňuji, že fakticky stejného výsledku dosáhl i Tom Galon na 4. místě. Ten však udělal chybu při vyplňování tabulky cesty a tato chybička jej stála místo na bedně. Nejlepšího výsledku mezi juniory dosáhlo duo Tramvaj41 a Šotouš17, kteří společně udělali opravdu důstojných 235,1 bodů. Z Malovanky dojeli tramvajemi na I.P.Pavlova a metrem dojeli na povinný Vyšehrad. Odtud seběhli do Nuslí a přes Eden se dostali na Orionku. Potom se dalšími tramvajemi dostali na Výtoň, kde se dvakrát přepravili přívozy, aby se dostali zpět na levý břeh Vltavy. Jelikož ještě není Dvorecký most dostavěný, vrátili se tramvajemi na Karlovo náměstí. Konec se blížil, takže raději už jeli metrem. V absolutním pořadí to bylo 17. místo. 12. ročník je u konce. Celý závod byl hezký, děkujeme dopravnímu podniku a MČ Praha 6 za významnou podporu, bez které bychom neměli zázemí v přistavené tramvaji, nemohli bychom se přesunout na dlabačovskou točnu vlastním spojem a nemohli bychom mít tak hezké ceny pro vítěze. Smekám před nadšením podporujících i soutěžících a těším se zase na příštím startu!
Související články: Pražská lítačka 2024: 12. ročník taktického závodu v integrované dopravě metropole 26. 4. (25.04.2024) V dubnu vyjede 12. ročník Pražské lítačky, závodu v používání hromadné dopravy (17.03.2024) Jaký byl 11. ročník Pražské lítačky? (16.04.2023) 11. ročník Pražské lítačky závodu v používání veřejné dopravy (30.03.2023) 10. ročník Pražské lítačky - závodu v používání hromadné dopravy startuje 5. dubna 2019 na Nákladovém nádraží Praha-Žižkov (26.03.2019) 10. ročník Pražské lítačky - závodu v používání hromadné dopravy 5. dubna 2019 (20.02.2019) Blesk.cz (6. 4. 2018): Soutěžící zaplavili různé dopravní prostředky v metropoli: Snažili se vyhrát Pražskou lítačku (09.04.2018) Náhody rozhodují. Ohlédnutí za Pražskou lítačkou 2018 (08.04.2018) Pražská lítačka 2018 – IX. ročník závodu v používání pražské integrované dopravy v pátek 6. dubna (26.03.2018) Jaký byl 8. ročník Pražské lítačky v pátek 7. dubna 2017 (14.04.2017) Pražská lítačka 2017 – VIII. ročník závodu v používání pražské integrované dopravy v pátek 7. dubna (30.03.2017) Apríl s Pražskou lítačkou (01.04.2016) Za 24 hodin startuje Pražská Lítačka 2016 - závod v integrované dopravě v Praze a jejím okolí (31.03.2016) Hru SPJF zmínila 28. ledna 2016 MF DNES (10.02.2016) Souboj titánů Pražské lítačky 2015 (24.05.2015) Pražská lítačka 2015 - šestý ročník soutěže v používání městské hromadné dopravy proběhne 10. dubna (31.03.2015) Rekordy V. Pražské lítačky (21.04.2014) Pražská Lítačka 2014 - pátý ročník soutěže v používání městské hromadné dopravy proběhne 4. dubna (30.03.2014) Všem závodníkům a příznivcům Pražské lítačky (10.03.2014) Vánicí 4. ročníku Pražské lítačky (28.02.2013) Pražská lítačka 2013 - čtvrtý ročník soutěže v používání městské hromadné dopravy proběhne 22. února (18.02.2013) Třetí ročník Pražské lítačky. Naposledy na Vyšehradě (26.02.2012) Český domov 7. 2.: MHD Praha - zábava pro koumáky. O Pražské lítačce (10.02.2012) Pražská lítačka 2012 - třetí ročník soutěže v používání městské hromadné dopravy proběhne 24. února (06.02.2012) Skutečným během Pražské lítačky 2011 (28.02.2011) Pražská lítačka 2011 – druhý ročník soutěže v používání městské hromadné dopravy proběhne 25. února (10.02.2011) Jaká byla Pražská lítačka 2010 (10.03.2010) Pražská lítačka 2010 – závod v městské hromadné dopravě poprvé v hlavním městě (09.02.2010) |
Foglarovské výroky
Vyhledávání
Bohoušek vzpomíná
Strach a smrt v díle Jaroslava Foglara Svíčka pro Vendu Jílka Výročí roku 2024
13 otázek - kvízy
*Foglarovský kvíz 4 NOVÝ
*Foglarovský kvíz 3 *Foglarovský kvíz 2 *Foglarovský kvíz 1 Přehled kvízů a výsledky Nejkomentovanější
Další edice Rychlých šípů - tentokrát ala PULS
24. 09. 2024 Počet komentářů: 8 Jan Šimáně - Galén: 100 let (1. října 1924 Praha – 13. února 2013 Tábor) 01. 10. 2024 Počet komentářů: 7 Redakční let do 25. roku Bohouška 28. 08. 2024 Počet komentářů: 3 Rokosův memoriál 2024: Skvostné loučení s Berounkou 03. 09. 2024 Počet komentářů: 3 Před deseti lety odešel Svatopluk Hrnčíř. Spisovatel, redaktor, foglarovec 04. 09. 2024 Počet komentářů: 1 Přístav volá... už 90 let 05. 10. 2024 Počet komentářů: 1 |