| STÍNADLA | VEČER SVĚTEL |
Bohousek
Rubriky
Bohoušek doporučuje
Počet návštěvníků
Počet návštěv od 29. 8. 2000
počet návštěv
Nejčtenější

Komentáře

ke článku: Komu patří vyznamenání. Otevřený dopis Jury a Pedra foglarovcům
ze dne 03.11.2017, autor článku: Jiří Stegbauer, Jiří Zachariáš

Komentář ze dne: 03.11.2017 09:15:34     Reagovat
Autor: - Martin Bauman (@)
Titulek:
Nevím, co by Jestřáb říkal na to, že dostal vyznamenání od Mažňáka ...

Komentář ze dne: 03.11.2017 20:22:50     Reagovat
Autor: - venca (vaclavkamir@gmail.com)
Titulek: budme svorni.
Milý Juro a Pedro.Musím svámi jen souhlasit.Pozdě ale přece a voto de. ahoj

Komentář ze dne: 04.11.2017 11:36:33     Reagovat
Autor: - Karel (Orko) (k.simonicek@gmail.com)
Titulek: souhlasím s článkem
Jako 84 letý skaut děkuji oběma bratrům. Není důležité, kdo vyznamenání předává, ale kdo jej obdržel!

Komentář ze dne: 04.11.2017 14:19:03     Reagovat
Autor: - Eddy (e@samek@seznam.cz)
Titulek:
Pane M.Baumane! Váš příspěvek, vypadá jako od Štětináče! Zdraví E.Samek

Komentář ze dne: 04.11.2017 14:19:11     Reagovat
Autor: - Eddy (e@samek@seznam.cz)
Titulek:
Pane M.Baumane! Váš příspěvek, vypadá jako od Štětináče! Zdraví E.Samek

Komentář ze dne: 04.11.2017 15:32:14     Reagovat
Autor: - Noe (noe.skaut@)
Titulek:
Je mi 52, jsem skaut a foglarovec a myslím si, že je dost důležité, kdo vyznamenání předává...

Komentář ze dne: 04.11.2017 21:06:17     Reagovat
Autor: - Jan Rem--- (@)
Titulek: Botva proti prez. Zemanovi
Není mi ani padesát něco, ani osmdesát plus, jak píší bratři skauti.. Ale jsem také skaut 60+, i když v hnutí už teď aktivní moc nejsem. Souhlasím ale s názorem, že není podstatné, kdo vyznamenání pro br. Jestřába předával, ale komu a za co bylo předáno! Bratře Noe, hluboce se mýlíš ve svém úsudku! To, co se začalo dít po minulém týdnu, není ale boj o hodnoty podle knížek p. Foglara, ale nečestná bitva proti prez. Zemanovi. Také v mnohém nesouhlasím s jeho postoji a konáním, např. jeho náklonnosti k ekonomicky silné, ale politicky postmaovské Číně, ale právě jako skaut si majestát hlavy státu vážím. Naopak se mi hnusí pisatele, kteří - promiňte ten výraz - sami vyblili vůči hlavě státu v jednom komentáři své vlastní "lejno" a dávají mu přívlastek "hradní". Fuj!

Komentář ze dne: 04.11.2017 21:07:17     Reagovat
Autor: - Jan Rem--- (@)
Titulek: Překlep v názvu.
--Bitva...

Komentář ze dne: 05.11.2017 02:15:03     Reagovat
Autor: - Vzkaz ze Stínadel (@)
Titulek: Ano Vontové nebyli svorní!
Kdekdo se zde ohání formulí ze Stínadel, kterou byla zahajována jednání Vontské rady: Buďme svorní... Jak ale sám Foglar na mnoha stránkách vylíčil, vontská organizace svorností moc nehýřila. Spisovatel sice v několika kapitolkách - po smrti Roberta Komoura, nebo po zvolení Vládi Dratuše do čela Stínadel, popsal, jak nakrátko znepřátelené party zchladily své hlavy, ale pak vše vypuklo nanovo. V uličkách se to zas řezalo hlava-nehlava. Tak proč se upínat k chiméře pofiderní svornosti, kterou ani pan Foglar nedokázal natrvalo udržel ve svém románu? A svět foglarovských nohsledů je ještě větší jungle, než naše stínadelská bludiště. "Buďme svorní..."? Cha-cha-cha!

Komentář ze dne: 05.11.2017 07:02:49     Reagovat
Autor: - Noe (noe.skaut@)
Titulek:
Milý bratře, v pohledu na toto téma se očividně neshodneme... Každý jsme vyjádřili svůj názor na věc a je asi zbytečné to tady dál rozpitvávat...

Komentář ze dne: 05.11.2017 13:27:17     Reagovat
Autor: - Michal Beranek (developpex.beranek@wanadoo.fr)
Titulek: Žádný problém nevidím
Myslím si, že je absolutně jedno kdo a za jakou instituci Jestřábovo vyznamenání převzal. A zase mne překvapuje jak skupinky kolem Foglara nejsou schopny se na něčem domluvit a jedna druhé předhazuje anebo vyčítá to anebo ono.

Je fajn, že se konečně podařilo z „české vrchnosti“ nějaké ocenění vymáčknout, zajímalo by mne čí iniciativa to konkrétně byla abych před ním mohl sejmout klobouk.

Řešit, co se s vyznamenáním stane, tedy, kdo se o něj bude starat, kde bude uloženo je jednoduchá věc. Patří mezi další Foglarovy artefakty, které jsou anebo budou vystaveny ve Foglarově muzeu.

Komentář ze dne: 05.11.2017 14:14:45     Reagovat
Autor: - PM (@)
Titulek: Foglarovo muzeum
Pak je ale otázkou, kteréže Foglarovo muzeum bude to pravé muzeum Jaroslava Foglara. :-D

Komentář ze dne: 05.11.2017 19:45:44     Reagovat
Autor: - jeep (filipek13@seznam.cz)
Titulek:
Juro a Pedro,krásně a srozumitelně napsáno,za mne není co více dodat,děkuji za vaši reakci,moc zdravím Jeep.

Komentář ze dne: 07.11.2017 15:23:32     Reagovat
Autor: - Sam (@)
Titulek: Děkuji
přesně tak.

Komentář ze dne: 07.11.2017 21:29:34     Reagovat
Autor: - Jan Trojan - Roy (foglarovodite@seznam. cz)
Titulek:
Juro a Pedro, jak napsal již předemnou Jeep, krásně a srozumitelně napsáno, také já děkuji za váš otevřený dopis. Roy

Komentář ze dne: 08.11.2017 10:19:38     Reagovat
Autor: - Milovník dobrého vína (@)
Titulek: Kvašák patří do stínadelské stoky
"Nalejme si už čistého vína!" vykřikli svorně všichni, kterým se protivilo, jak bylo od toho svátečního dne zpochybňováno a očerňováno udělení státního vyznamenání pro Jaroslava Foglara panem prezidentem. "Ano, dost bylo toho kvašáku!" přidali se Jura s Pedrem a vychrstli číši trpkého a kalného moku do stínadelské stoky. Kdo takovou močku naléval? Stačí si pozpátku prolistovat komentáře na Bohouškovi...

Komentář ze dne: 19.11.2017 19:57:37     Reagovat
Autor: - Bílý Riki(8) (rehacek@live.com)
Titulek: Vyznamenání pro Foglara
Souhlasím s Jurou a Pedrem. Já osobně jsem rád, že konečně jeden z prezidentů udělil Jestřábovi takové krásné vyznamenání. Je mi zcela jedno, že jde o Zemana.... Konečně, i když až posmrtně, dostal ocenění, které měl dostat za svého života. Mrzí mě, že mu ho Havel nedal, ale nepřekvapuje mě to.... když jsme pořádali v roce 1990 První skautský sraz u hrobky E. Beneše v Sezimově Ústí (bylo tam skoro celé tehdejší náčelnictvo Junáka), tak Velký chrobák se prý "nemohl" účastnit, protože právě obědval asi 400 metrů od místa, kde se sraz konal. Osobně jsme mu posílali pozvání.... beze slov...

Komentář ze dne: 13.06.2018 20:53:59     Reagovat
Autor: - Pavel 1963 - Sokol (pavel.sima@seznam.cz)
Titulek: K negativním reakcím na Jestřábovo vyznamenání
Píši do Bohouška poprvé, ale nedá mně to. Musím se vyjádřit k některým negativním reakcím, které se týkají vyznamenání Jestřába prezidentem Zemanem. Čekal jsem, že Jestřába vyznamená po listopadu 1989 Václav Havel -k mé lítosti bohužel se tak nestalo a do teď nechápu proč. Tohle Václav Havel měl udělat. U Václava Klause mě to nepřekvapilo a, že byl vyznamenán Jestřáb současným prezidentem, beru jako splacený dluh českého národa Jestřábovi. Prezident není monarcha - je jen prostředníkem tohoto aktu. Podle logiky některých by Jestřáb nemohl vyznamenám vůbec a nikým. Vždy se někomu něco nebude pozdávat na hlavě státu, včetně mě. Nejsem příznivcem a ani náhodou voličem současného prezidenta Zemana, nicméně jsem šťasten, že se Jestřáb vyznamenání, žel posmrtně dočkal. Velké díky Jurovi Stegbauerovi a dalším těm, kteří se o toto zasloužili. Jsem si jist, že Jestřáb by vyznamenání přijal jako zadostiučinění a také poctu za jeho celoživotní práci od naší vlasti. Jestřába zakazovali nacisti a následně desítky let komunisti. Přejme mu tuto prosím in memoriam tuto poctu. Pavel Šíma - Sokol (ex člen pražské Dvojky)

Komentář ze dne: 14.06.2018 16:25:26     Reagovat
Autor: - Slavomil Janov - Nashville (oldskauting@email.cz)
Titulek: Konečně klidný a rozumný názor z "Druhé strany"
Po delší době jsem se na Bohouškovi dočetl rozumný názor na udělení vysokého státního vyznamenání Jaroslavu Foglarovi (in memoriam) vloni 28. října. Myslím zejména to, že pisatelem rozumného a klidného vyjádření je pisatel, který přiznává, že není voličem prezidenta Miloše Zemana, ale na rozdíl od jiných (zejména autorů stupidních výkřiků o "hradním lejnu" apod.) se k věci staví věcně, neemotivně a slušně. Píši to proto, že tak by se mezi normálními lidmi měly vést i diskuse o politice, o volbě hlavy státu a podobně. S tím jsem se ale - naopak jako volič Miloše Zemana - příliš u opačného tábora nesetkal... :-(
Slavomil Janov - Nashville, vůdce 48. klubu oldskautů Jestřábi, Praha

Foglarovské výroky
Svátek má Vavřinec
Vyhledávání
 
KNIHA NÁVŠTĚV
13 otázek - kvízy
Poslední komentáře
"Opět nový článek o J. Foglarovi v časopise!"
"Ještě chci doplnit, že v časopise "Retro", číslo 8, je na jedné stránce otištěn článek o spisovateli J. Foglarovi, s názvem: " ... "
Mýtické motivy Foglarovy stínadelské trilogie - Ondřej Sládek
Ke vzniku muzea Jar. Foglara
"Z recenze Ivo Fencla na sedmý Sborník nezávislých foglarovců, zveřejněné na Bohouškovi 13. 8., je dobré připomenout několik vět, jimiž autor ... "
Muzeum Jaroslava Foglara v Ledči nad Sázavou - Milan Teslevič
Co je to za člověka?
"Nikdy jsem nechápal "odkazy" typu - "Ctěný (velevážený) čtenář si jistě sám udělá obrázek na to či ono", nebo "Z uv ... "
Nejen o Sborníku nezávislých foglarovců č. 7
bez titulku
"Rozhovor se Sýsem přece jen jedno pozitivum má. I kdyby čtenář toto jméno, shodou okolností v médiích nedávno hojně skloňované, neznal, uděl ... "
Nejen o Sborníku nezávislých foglarovců č. 7
...a jájsemjá
"Samosebou, klobouk dolů Ale co iniciátor myšlenky Jiří Dubský z Olomouce? A co Radek Micopulos ze Dvora Králového nad Labem? A co kastelán L ... "
Muzeum Jaroslava Foglara v Ledči nad Sázavou - Milan Teslevič
Důležité pro správný "šmak" žaludového dortu
"Pro docílení "správného šmaku" žaludového dortu je vhodné, aby byly žaludy sbírány ve "správnou dobu". Tedy - jak doporu ... "
Zálesácký dort ze žaludů – jedno velké dobrodružství
"J.Foglar opět v časopise!
"Ve videu jsou zajímavé názory. Ještě chci upozornit, že v časopise "Staré dobré časy" - číslo 9, vyšel článek o J. Foglarovi. Ovše ... "
Mýtické motivy Foglarovy stínadelské trilogie - Ondřej Sládek
Také jsem to zkusil…
"A výsledkem byl pytlík mouky, ovšem již si nepamatuji, jestli jsem ho použil, protože jsme žaludy sbírali dva a pro jednoho mi to výsledné m ... "
Zálesácký dort ze žaludů – jedno velké dobrodružství
Nový článek o J. Foglarovi!
"V časopise "Staré dobré časy" /9/2018/, který dnes vyšel, je otištěn článek s názvem: "Jak šel život podle Jestřába". Js ... "
Spirituální ideály a nadpřirozeno v díle Jaroslava Foglara - Zdeněk Bauer
Past na nemakačenky
"To hlasité video bylo nastaveno webmasterem v žoldu MPSV a MF schválně, aby se spolupracovníkům na pracovištích hned odhalili ti, co v praco ... "
Ženy a dobrodružství Bohumila Konečného
oprava
"Díky za upozornění, v kódu videa bylo od Aktualne.cz nastaveno automatické přehrávání, Tak jsem to vypnul :-)"
Ženy a dobrodružství Bohumila Konečného
dotaz -video
"Pokaždé,když jdu ted na Bohouška,mi začne hrát video o plánovaných FOGLAROVKÁCH,aniž bych to chtěl,musím to vždy pozastavit a teprve poté se ... "
Ženy a dobrodružství Bohumila Konečného
super výstava
"Tak jsem já a moje partnerka vyrazili autem od Kolína do Mariánské Týnice,nebylo čeho litovat,výstava B.Konečného a celkový objekt Týnice ná ... "
Ženy a dobrodružství Bohumila Konečného
Slabší comics HOBŘ
"Vážený "MB", svým názorem o tom, že dle Vašeho názoru je "komiks Milana Tesleviče slabší", se vystavujete nebezpečí, že ... "
Aktuálně.cz: Chceme, aby foglarovky byly bestsellerem, jazyk přizpůsobíme, hoši ale musí zůstat hochy, říká Eliáš
bez titulku
"Nechme se prekvapit co se bude dit dal."
Objeví se Kruan na plátnech kin?
bez titulku
"A kdo jsou ti tvurci tohoto videa? Bylo jejich cilem pouze toto narozeninove vudeo nebo budou nejak pokracovat? Oproti tomu, co kdy ukazal T ... "
Objeví se Kruan na plátnech kin?
bez titulku
"Neni zadne mozna! Tvurci tohoto videa nikdy nijak s panem Tomasem Krejcim nespolupracovali a jakekoliv jeho kroky nemohli a nemohou ovlivn ... "
Objeví se Kruan na plátnech kin?
bez titulku
"Možná nestojí přímo za tímto videem, ovšem za pokuse o zfilmování tohoto komiksu ano, stejně jako za dalšími lžiprojekty."
Objeví se Kruan na plátnech kin?
bez titulku
"Podle mého názoru je komiks Milana Tesleviče spíš slabší. Podle mě není příliš dobrý scénárista a měl by se držet pouze kresby. "
Aktuálně.cz: Chceme, aby foglarovky byly bestsellerem, jazyk přizpůsobíme, hoši ale musí zůstat hochy, říká Eliáš
bez titulku
"Nestoji za tim Krejci. Toto video vzniklo na jare tohoto roku a pan Krejci s tim nema nic spolecneho. Je to jen dar panu Tomanovi k jeho 89. ... "
Objeví se Kruan na plátnech kin?
bez titulku
"Video vypadá pěkně, ovšem stojí za ním tentýž podvodník Tomáš Krejčí, který je "autorem" nejdražšího českého filmu všech dob " ... "
Objeví se Kruan na plátnech kin?
Tak
"toto video vzbudilo mezi členy naší rodiny obří nadšení a naději."
Objeví se Kruan na plátnech kin?

reklama

* Bohouška připravuje redakce ve složení: Milan Lebeda - Alpín (vedoucí), Petr Molka - Best (webmaster), Tomáš Hromádka - Krizmen (redaktor). Bohoušek je připravován ve spolupráci s Pražskou pobočkou SPJF.
* Články vyjadřují názory autorů a jsou majetkem redakce a vlastníků autorských práv. Bez souhlasu redakce nesmí být žádná část Bohouška publikována a to jak v tištěné, tak elektronické podobě.
* Tento web site byl vytvořen prostřednictvím phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.
* Na této stránce použité názvy programových produktů, firem apod. mohou být ochrannými známkami nebo registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků.
* Zprávy, příspěvky a žádosti můžete poslat na .