| STÍNADLA |
Bohousek Zde
Rubriky
Nejčtenější články vydané v posledních 30 dnech
Prahou Jaroslava Foglara

Bydliště
Pracoviště
Klubovny
Tábořiště
Místa inspirace

Foglarovský svět
Tipy a vzpomínky pište na info@bohousek.cz, předmět: Prahou Jaroslava Foglara
Foglarovky
Bohoušek doporučuje

Komentáře

ke článku: Proužkové vydání Chaty v Jezerní kotlině vyrazilo ke svým předplatitelům
ze dne 19.12.2022, autor článku: Milan Lebeda - Alpín

Komentář ze dne: 20.12.2022 08:50:18     Reagovat
Autor: - Sběratel (@)
Titulek: Náklad?
Tak to se moc těším.
Ví někdo jaký byl náklad?
A bude také Vp verze jako u Stínadelské trilogie?
A lze někde koupit???

Komentář ze dne: 20.12.2022 09:03:50     Reagovat
Autor: - Sběratel (@)
Titulek: VIP
VIP verze Stínadelské trilogie.
https://comicsdb.cz/comics/9805/stinade lska-trilogie

Komentář ze dne: 22.12.2022 19:02:46     Reagovat
Autor: - Votruba Jan (votruba565@email.cz)
Titulek: špatný tisk
Bohužel tisk v barevném vydání Chaty v Jezerní kotlině je špatně čitelný v kapitole "Pavel si doplňuje". Naprosto nečitelný je v kapitolách "Poslední pouta přetržena", "Jezerní kotlina není pro třetího". Alespoň tedy v mém vydání. Škoda.

Komentář ze dne: 25.12.2022 09:34:41     Reagovat
Autor: - Sběratel (@)
Titulek: Nečitelný text
Tak já mám celý komiks dobře čitelný.


Komentář ze dne: 26.12.2022 09:23:41     Reagovat
Autor: - Prouza (prouzapetr@email.cz)
Titulek: chata
Též mám špatný.

Komentář ze dne: 29.12.2022 16:49:12     Reagovat
Autor: - Train driver (@)
Titulek: Chybotisk
Říká vám něco slovo reklamace?

Komentář ze dne: 29.12.2022 21:25:02     Reagovat
Autor: - Karlos (@)
Titulek: náklad
Zajímalo by mne jaký byl náklad?
Zřejmě dost velký a to co bylo uvedeno před vydaním, zřejmě neplatí.
Bylo uvedeno:
"Náklad vydání proužkového kompletu bude stanoven na základě počtu zaplacených objednávek"
Ale i po vydání Vávra na aukru neustále nabízí (karavana11) k prodeji.
Už jich snad prodal kolem 20ks a furt nabízí dál, ikdyž má napsané, že je to poslední šance ke koupí.
Pro mně docela dost nefer jednání, když bylo uvedeno že vyjde v počtu zaplacených objednávek.Takže se toho natisklo kdoví kolik navíc.
Tak hlavně, že to sype.

Komentář ze dne: 30.12.2022 15:44:01     Reagovat
Autor: - Prouza (prouzapetr@email.cz)
Titulek: Chybotisk
Verbum sapienti sat est.

Komentář ze dne: 30.12.2022 21:30:34     Reagovat
Autor: - Datel (@)
Titulek: Takže Vávra, který vyšel vstříc dalším zájemcům, jež
zaplatí naprosto totožnou částku, se pro některé "předplatitele" automaticky stává neférovým vydavatelem??? Chlap nakladatel Vávra ze svých prostředků vydává knihy, které nám následně prodává!!! Chlap nakladatel Vávra ze svých prostředků velice umným způsobem koriguje "nenažranost kvazi-sběratelů" jež jsou ve skutečnosti "obyčejní veksláci s Foglarem" je podle některých "předplatitelů" neférový nakladatel??? Chlap nakladatel Vávra ze svých prostředků na Aukru "on-line" = "na živo" = "v přímém přenosu" konfrontuje svoji cenu za jím vydávané knihy s "uměle šroubovanými cenami" tzv. "předplatitelů" tj. ve skutečnosti s cenami "překupníků = veksláků", je tady nazýván jako neférový nakladatel???
________________________________________
Buďme rádi, že chlapi jako Vávra nebo Vybíral nebo Bob v SNJF (kdysi i Jura Stegbauer) vydávají foglarovky v normálních cenách a když mají vydat "špek" tak jej raději prodávají PO - ST - UP - NĚ aby se veksláci nemohli nažrat ...

Komentář ze dne: 30.12.2022 22:41:20     Reagovat
Autor: - Šéfinspektor Kluzó (@)
Titulek: Naučte se už konečně číst
Vávra nikdy nikde nepsal, že vydá přesně tolik kusů, kolik bude zájemců. Ale že se náklad bude odvíjet od zájmu předplatitelů. Což není totéž.

Komentář ze dne: 31.12.2022 21:08:30     Reagovat
Autor: - Fešak Vajgl (@)
Titulek: lidové ceny
Jasně a Vávra je nakonec dobrodinec.
Protože prodává proužky za 1500.-, když výrobní náklady budou pár korun.
Je to obyčejná lepená brož. kde některé výtisky jsou vadné. Mnohdy špatně slepené, nebo vadný tisk jak je zde psáno.
Nikoho nenapadlo, jak jsou ty ceny přestřelené?
Za 1500.- se u nás prodavají monstr váz. komiks. knihy ze zahraniči.
Takový Petr Pan od Vybírala se dá sehnat za polovinu co tyto proužky.



Komentář ze dne: 01.01.2023 00:00:35     Reagovat
Autor: - Datel (@)
Titulek: hele kámo, tady nešla řeč o cenách ...
tady šlo o "cenovou politiku" bez konkrétních cifer ... jestli tady někdo Vávru osočuje, že vyhlašuje předplatné a potom prodává i následným dalším zájemcům, tak jsme snad vysvětlili, že z jeho strany jde o normální (až vstřícný) férový postup ... nikterak nemohl porušit "exkluzivitu zboží" neb žádnou exkluzivitu nevyhlašoval ... výše cen jednotlivých typů Foglarovek jsou tématem úplně jiné diskuse, chápeš?? já třeba totálně nechápu, proč Foglarovky z Olympie najednou v posledních 2 letech vyletěly u antikvariátníků na 3x vyšší ceny !!! nechápu ceny knížek Olympie, které (a Foglar byl velice rád) stály cca 150 - 250Kč - jsou z 90tých let - teď jsou všechny Foglarovky Sebraných spisů Olympie od 400 - 500Kč a výše !!! nechápu ... to ať jsem klidně Petr Pan nebo Pán Ev Teflonová, ale tyto aktuální ceny totálně nechápu ... Vávra občas vyrábí "řekněme malé šperky" vyzdobené Čermákovými podpisy a krabičkama a s pentlema a možná i s malým balením svěcené vody, no NO: tak jestli chceš tak kup :)
________________________________________________
ale neosočujte Vávru za nedodržení jakési úmluvy která není

Komentář ze dne: 01.01.2023 02:37:54     Reagovat
Autor: - Šéfinspektor Kluzó (@)
Titulek:
A že jsou lidi ochotni platit za ty věci s výr. cenou pár korun dvakrát tolik, za kolik to nabízí Vávra, od překupníků...

Cena u Foglara není tak úplně určována nakladatelem, ale i držitelem práv k Foglarově dílu. To je Nadace.

Ceny starých knih v anticích jsou dány jen a jen poptávkou a nabídkou, platí nejen pro foglarovky.

Komentář ze dne: 01.01.2023 14:08:12     Reagovat
Autor: - Train driver (@)
Titulek: Náklad
Píšete sice hezký,ale odpověď na původní otázku, kolik je skutečný náklad tohoto vydání stále žádná.Já už jsem se ptal na více místech,ale bohužel nikdo neodpovídá!Co je tak tajného na tom,kolik bylo vytisknuto kusů????Já měl předobjednáno a chtěl bych vědět kolik těch kousků existuje!

Komentář ze dne: 01.01.2023 22:19:35     Reagovat
Autor: - Pain diver (@)
Titulek:
Když chce nakladatel sdělit, jaký je náklad, tak to sdělí, není to povinnost a dávno není normou to uvádět v knihách nebo kdekoliv jinde. Ale když po té informaci někdo tak touží, tak zasupluju nakladatele: Chaty v proužcích vyšlo víc než sto kusů a méně než milion.

Komentář ze dne: 02.01.2023 12:02:04     Reagovat
Autor: - Sběratel (@)
Titulek: Náklad
Pain diver
Děkuji za inteligentní odpověď.
Chápu že u běžného nákladu se počet kusů neuvádí, ale u limitu, by se to vědět mělo. Kolik byl ten limit.?

Komentář ze dne: 02.01.2023 14:24:09     Reagovat
Autor: - furt dokola (@)
Titulek:
Chata nebyla limitovaná v pravém slova smyslu, šlo o předobjednávku. Trilogie limitovaná byla, protože byl určen počet, který byl nižší než běžný, bez ohledu na to, jaký byl zájem.

Komentář ze dne: 02.01.2023 14:29:30     Reagovat
Autor: - furt dokola (@)
Titulek:
P. S. I kdyby tomu bylo tak, jak píšete, tak to nepřenáší povinnost na kohokoliv sdělovat informace jenom proto, že si to někdo přeje nebo si myslí, že by se to mělo vědět.

P. P. S. Ptát se tady a čekat odpověď od lidí, kteří nejsou nakladatelem, je též velmi inteligentní.

P. P. P. S. Holt máte, spekulanti, smůlu, a musíte žít v nejistotě. Když chcete kupčit, nemůžete čekat jen výhody, ale počítat i s riziky. A nevědět, kdy a jestli vůbec předmět spekulace prodáte, je právě to riziko. Krásný nový rok přeju.

P. P. P. P. S. V. Vávra to udělal fikaně! :D

Komentář ze dne: 03.01.2023 12:48:39     Reagovat
Autor: - Train driver (@)
Titulek:
furt dokola
Jak si vůbec můžete dovolit o někom,kdo se zajímá o to jaký byl náklad říci že je spekulant a překupník !!!!!!
Přijde vám normální,obvinit někoho kdo se přes čtyřicet let věnuje dílu J.F.,sbírá,ochraňuje a hýčká si třeba nejednu raritu z toho, že to dělá pro peníze a kupuje si knihy jako předmět spekulace????
Dost jste přestřelil,jako p.Vávra na jiném webu,kde v diskusi o Petru Panovi uvedl, že házi perly sviním.I když to potom smazal, stejně to bylo přes čáru.
Já neprodávám,já sbírám a tak mně zajímá jaký to má náklad.Zrovna u věcí, které se týkají J.F.je to dost důležitá informace.
Ano mám třeba něco dvakrát,ale jen proto, že se nechá s některými jinými sběrateli MĚNIT za něco co nemám! Kolikrát jsem i začínajícímu sběrateli (většinou té nejmladší generace) něco věnoval zcela zdarma!!!
A co se tedy týká nákladu,tak by to mělo být 500 kusů a to,že se na to někdo zeptá na webu, který se foglaringu týká mně nepřijde vůbec divné.

Komentář ze dne: 03.01.2023 14:11:33     Reagovat
Autor: - Sběratel (Sběratel@)
Titulek: Re:Train driver (@)
Plně s tebou souhlasím.
Jsem také sběratel díla JF ( tedy mimo jiné), a zajímá kolik čeho bylo vydáno a ostatní okolností vydání...
Nutno podotknout, že poslední dobou se toho na sběratele hrne velké množství a ty ceny jspu někdy dost vysoké.
Ale je na každém, zda to za danou cenu chce, nebo ne.
A to samé platí o prodeji na bazarech a spol.
Kup, nebo nech být.
Určitě, bych nikoho neobviňoval, že je překupník jen proto že chce nasobne více, než za kolik to původně vyšlo.
Také prodávám čas od času nějaké taritky, mám u nich fanou cenu, a pod ní jít nechci, ne protože jsem překupník, ale proto, že si je na zolik cením.
A nikoho nenutím je kupovat.


Komentář ze dne: 04.01.2023 01:28:20     Reagovat
Autor: - Šéfinspektor Kluzó (@)
Titulek:
Pro Train Driver:
Nikdo neoznačuje druhé proto, že se ptají, za překupníky.
Náklad neměl být 500 kusů, protože Vávra napsal, že náklad se bude odvíjet od zájmu a dojde na všechny zájemce. Když bylo zájemců 400, byl náklad MINIMÁLNĚ 400 kusů. Když bylo zájemců 3400, byl náklad MINIMÁLN2 3400 kusů.

Pro Sběratel:
Já rád sbírám peníze a podnikám, tak by mě zajímalo, kolik za toho Foglara utrácíš a kolik vyděláváš. Napíšeš mi to? Asi ne, co. Pokud jsi sběratel, tak ti nikdo nebrání sbírat, kupovat, prodávat, ale nemůžeš si tím vynucovat, aby ti někdo sděloval, kolik čeho vydal, jakou má cenovou politiku apod., pokud to sám z vlastní iniciativy neudělá. Náklady u limitovaných vydání se uvádějí proto, aby se přilákali lidi, aby po tom skočili, to není povinnost daná zákonem nebo nepsanými pravidly, je to čistě obchodní tah. Jestli teď Vávra má zájem na tom, aby zájemci, kteří o předobjednávce nevěděli, kupovali bez přirážky, kdy on bez přirážky Chatu nabízí, tak nebude psát, kolik toho ještě má, protože tím dává spekulantům informaci.
Když píšeš, že nikoho nenutíš něco kupovat, tak to platí pro Vávru. On tě nenutí kupovat něco, u čeho nevíš, kolik toho vyšlo, i když to vědět chceš. Tak když tvoje Nikoho nenutím je oukej, je i jeho Nikoho nenutím oukej. Je pro tebe problém nevědět, kolik toho vyšlo? Tak nekupuj, nikdo tě nenutí. Chceš to mít? Tak to kup. Ale nenuť někoho do toho, aby kvůli tvému zájemu a chtění někdo skákal tak, jak pískáš.

Komentář ze dne: 04.01.2023 08:07:28     Reagovat
Autor: - Sběratel (@)
Titulek: Pro Šéfinspektor Kluzó
Nechápu proč jsi tak útočný...?
Nikoho nenutím aby skákal. Ani se nedovolávám k nějaké povinnosti něco sdělovat.
To že položím otázku neznamená, že si vynucuji odpověď!

Ad. Vávra:
Nehodnotim cenovou politiku vydavatele. Nesoudím kolik vydělá - je mi to jedno. Stejně tak by mi bylo jedno, kdyby prodělal. Je to jeho podnikatelská aktivita.
Můj názor je ( a nevnucuji nikomu aby s ním souhlasil), že pokud něco označím jako limitovaný náklad, tak bych měl i uvádět kolik ten limit je, jinak to pro mě nedává logiku.
Každý náklad má nějaký počet kusů, ale u limitu by měl být pevně daný a veřejně známý.
A sám Vávra uvádí toto:
"Limitovaná edice dvou samostatných podlouhlých – proužkových vydání Chaty v Jezerní kotlině Jaroslava Foglara a Marko Čermáka s knižním boxem V BOXU"

Nikdo nechce, aby vydavatel uváděl, kolik toho už prodal a kolik toho má ještě skladem. Ale zveřejnit počet kusů LIMITOVANÉHO vydání považuji za férové jednání. U Stínadelské trilogie je to od začátku známo a dokonce je to i vytištěné na knižním boxu. Tak nechápu proč je u tohoto titulu tolik tajností?




Komentář ze dne: 04.01.2023 18:59:07     Reagovat
Autor: - Kluzó (@)
Titulek:
Sběratel, tak píšeš, že by se to mělo vědět a chceš odpověď, kdy jsem to myslel spíš celkově na tuhle diskuzi, kdy se tu někteří dožadují znát odpověď. Ale to není ničí povinnost. A neber to tak osobně, to s tím pískáním a skákáním se tak říká, nějak hnusně jsem to nemyslel.

Pokud jde o limit, tak Chata jako lmitika v tom pravém slova smyslu označena nebyla, nešlo ani o limitiované vydání, když došlo na každého, kdo si řekl. To už pak není limitované, aby se to přece uvádělo. A u limitovaných vydání se ten počet neuvádí, že je to férové, ale aby byl větší zájem, protože čeho je méně, to si lidi spíš koupí, aby o to nepřišli. A nebuďme naivní, že ten počet limitovaného vydání vždy přesně sedí. Pokud nejsou všechny kusy číslované, tak u nákladů nad 200 až 300 kusů se dává do oběhu pár kusů navíc. Plus si něco nakladatel nechává na reklamace, a tyhle kusy pak taky pouští do oběhu. Nikdo prakticky nemůže zkontrolovat, kolik toho v oběhu opravdu je a málokdy je limitka o tři sta kusech opravdu v tomhle počtu, je toho o cca 5 % víc, dělá to ětšina nakladatelů. Někdo to poctivě počítá, ale v tiskárně se občas něco ztratí a to se dostává do oběhu jiným způsobem. Tak si nemysli, že když něčeho má být 400 kusů, že toho opravdu 400 kusů je. Málokdy tomu tak bude.

Komentář ze dne: 10.01.2023 09:47:23     Reagovat
Autor: - Pt (mailovaschranka@centrum.cz)
Titulek: Jak se stát předplatitelem?
Dobrý den, píše se tu, že předplatitelům bylo odesláno ... Ale jak se stát předplatitelem? Kde? Děkuji za odpověď.

Komentář ze dne: 10.01.2023 13:57:01     Reagovat
Autor: - Train driver (@)
Titulek: Předplatitel
Vydavatelství vyhlásilo,že kdo má zájem o toto vydání,může si ho objednat a zaplatit.Podle počtu předplatitelů pak měl být vytištěn počet kusů,ale pokud máte zájem ještě zakoupit za původní cenu není problém-na Aukru prodejce Karavana11 .Už jich prodal víc i když v každé aukci píše poslední možnost.

Komentář ze dne: 10.01.2023 17:42:23     Reagovat
Autor: - Ach ta gramotnost (@)
Titulek:
Poslední možnost nerovná se poslední kus.

Komentář ze dne: 10.01.2023 19:05:13     Reagovat
Autor: - Sběratel (@)
Titulek:
Tak jsem asi taky negramotnej....
Poslední možnost znamená, že už žádná další nebude.
Pokud ano, tak by to asi nebyla poslední!!!?

Komentář ze dne: 10.01.2023 19:37:25     Reagovat
Autor: - Rád vysvětlím (@)
Titulek:
Poslední možnost zakoupit novou Chatu v proužcích za běžnou cenu. První byla předobjednávkou, poslední je přes aukro přímo u nakladatele.

Komentář ze dne: 10.01.2023 20:21:44     Reagovat
Autor: - Train driver (@)
Titulek: Aukce
Tak jste to v tom popisu v aukci měl napsat,že je to poslední šance koupit to za původní cenu,pane Vávro!
Jinak gramotný docela jsem,děkuji za starost.😁

Komentář ze dne: 10.01.2023 20:54:09     Reagovat
Autor: - Rád vysvětlím (@)
Titulek:
Pokud někdo neví, co znamená poslední možnost, a plete si to s posledním kusem, tak moc gramotnosti nepobral. Vávra nejsem.

Komentář ze dne: 12.01.2023 10:57:10     Reagovat
Autor: - Lojza (@)
Titulek: podraz
Tak v popisu má Vávra uvedeno, že se jedná o limitované vydání v proužcích.
Takže kecy, že to není limitované vydání a nemusí sdělit náklad jsou mimo.
Náklad raději nakladatel nesdělí, protože je hodně velký a chce prodat co nechal vytisknout nad rámec předobjednávek. Od vánoc prodal min. 60 ks a chrlí to neustále ve velkém počtu. Zajímalo by mne, proč to nenabízí na svém webu, ale jen přes Aukro?
Já to beru jako podraz na předplatitelé, kteří zasponzorovali výrobu této předražené publikace a mělo to vyjít v počtu zaplacených objednávek.
Takže tady vydavatel zjevně lhal.
Chápu, že si chtěl Vávra namastit kapsu-doba je zlá, ale počítal bych, že ne tak okatě to bude chrlit na aukru jeden za druhým. Pokud by prodal několik ks, tak to dovedu pochopit, že něco zůstalo navíc, ale tady to je regulerní prodej ve velkém počtu a ujištění, že to vyjde v počtu zaplacených objednávek neplatí.
Začal nabízet na vánoce s tím, že je to JEDNA Z POSLEDNÍ MOŽNOSTÍ PRO TY KTEŘÍ NESTIHLY PŘEDPLATNÉ. A dnes po 19 dnech stále to stejné.
Velice vtipné!
Jsem z toho dost zklamán.


Komentář ze dne: 12.01.2023 13:22:37     Reagovat
Autor: - Mac (@)
Titulek: podraz
Souhlasím s Lojzou, je to od vydavatele podraz na ty, co si to předplatili a poslali peníze předem v domnění, že pak už nebude šance to koupit. Takhle se mohli na nějaké předplatné vykašlat a koupit v klidu až po vydání za stejnou cenu na aukru od vydavatele. Nehledě na to, že to hodně lidí předplácelo také proto, že mělo jít i limitovanou edici a mělo to tedy i nějaké sběratelské hledisko (i vzhledem k ceně, kdy se platí vyloženě za sběratelský artikl, výrobní náklady těchto ubohých proužků s boxem jsou možná do 300kč.)
Také nechápu, proč to není prodáváno přímo na webu vydavatele - je to nějaký zastírací manévr, nebo to má jiný důvod?
Každopádně to je fail a ať si to obhajuje kdo chce jak chce, je to podraz.
To už se s Chatou mělo naložit raději stejně jako se Stínadelskou trilogiíí -udělat 500ks a prodávat na eshopu.

Komentář ze dne: 12.01.2023 16:31:23     Reagovat
Autor: - Sběratel (@)
Titulek:
Chata dle Vávry vyšla v nákladu 500ks - pokud mu chcete věřit.
Faktem je, že několik ,,nejasností,, zde je.
To že nedodržel konec termínu předobjednávek - uváděl že budou zastaveny 31.10. ve 23:59:59 hod, ale možnost objednat byla ještě minimálně 2.11. !! Potom nechápu proč uváděl tak přesný čas ukončení a potom to takhle prodlouží.
Dále: Psal, že Chata vyjde v ,, počtu předobjednaných kusů,, - potom tedy nechápu co nyní prodává na aukru? Asi si i předobjednal i pro sebe na další kšeft.
Ale platby si nechává posílat na stejný účet, jako u předobjednávek - takže firemní.

Komentář ze dne: 12.01.2023 16:42:03     Reagovat
Autor: - Sběratel (@)
Titulek:
A koukám , že Vávra mimojiné prodává na Aukru i Rychlé Šípy 33 za 1500kč!!

Komentář ze dne: 23.01.2023 18:03:03     Reagovat
Autor: - foglarovec (@)
Titulek: no a co? vávra prodává, protože je prodávající ...
jestli mu někdo dal RŠ33, ať je prodá, tak to vávra prostě prodává ... zůstal svět potom stále kulatý? myslím si, že jo

Komentář ze dne: 23.01.2023 20:06:59     Reagovat
Autor: - Sběratel (@)
Titulek:
Určitě si může prodávat co chce....
Já jen o tom honu na překupníky chtěl upozornit, že překupník může být i solidní vydavatel.

Komentář ze dne: 03.02.2023 10:16:48     Reagovat
Autor: - Lojza (@)
Titulek: podraz
A prodej proužků na Aukru stále ve velkém!!!
Už bylo prodáno min. 100ks.
Takže náklad 500ks je úplně mimo. To bude tak 1000ks,
podle toho jak Vávra neustále na Aukru nabízí.
Samozřejmě se tady nedočkáme žádného vysvětlení, tak jen
zopakují, že mně tímto činem Vávra zklamal a beru to jako
velký podraz.

Foglarovské výroky
"Rozsviťte si čaj!" - spiritista pan Pilgram mladému J. Foglarovi.
Vyhledávání
 
KNIHA NÁVŠTĚV
Bohouškovy trvalky
Výročí roku 2024
13 otázek - kvízy
Nejkomentovanější
Vyšlo od roku 2018...
19. 03. 2024
Počet komentářů: 24

Ocenění a vyznamenání pro Jaroslava Foglara
16. 04. 2024
Počet komentářů: 9

Jan Trojan - Roy: "Foglarovo dítě"
19. 03. 2024
Počet komentářů: 5

Saturnin a Stínadla - aneb Setkání Lídy Baarové a Adiny Mandlové v Havlově vaně
04. 04. 2024
Počet komentářů: 1

Foglarovskou ročenku 2023 bude distribuovat skautská nadace
16. 04. 2024
Počet komentářů: 1

reklama

* Bohouška připravuje redakce ve složení: Milan Lebeda - Alpín (vedoucí), Petr Molka - Best (webmaster), Tomáš Hromádka - Krizmen (redaktor). Bohoušek je připravován ve spolupráci s Pražskou pobočkou SPJF.
* Články vyjadřují názory autorů a jsou majetkem redakce a vlastníků autorských práv. Bez souhlasu redakce nesmí být žádná část Bohouška publikována a to jak v tištěné, tak elektronické podobě.
* Tento web site byl vytvořen prostřednictvím phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.
* Na této stránce použité názvy programových produktů, firem apod. mohou být ochrannými známkami nebo registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků.
* Zprávy, příspěvky a žádosti můžete poslat na .