| STÍNADLA |
Bohousek Zde
Rubriky
Nejčtenější články vydané v posledních 30 dnech
Prahou Jaroslava Foglara

Bydliště
Pracoviště
Klubovny
Tábořiště
Místa inspirace

Foglarovský svět
Tipy a vzpomínky pište na info@bohousek.cz, předmět: Prahou Jaroslava Foglara
Foglarovky
Bohoušek doporučuje

Komentáře

ke článku: Cyklistická výprava "Prokopským údolím po stopách Jaroslava Foglara II" - jaro 2009
ze dne 20.05.2009, autor článku: Martin Rosol

Komentář ze dne: 30.05.2009 16:49:33     Reagovat
Autor: - sirrius (@)
Titulek: Na výlet...
... s foglarovským zaměřeným fanatikem? NIKDY! To už radši na vajíčkový dýchánek s Paroubkem!

Komentář ze dne: 31.05.2009 11:13:53     Reagovat
Autor: - mmetud (mmetud@centrum.cz)
Titulek:
S Martinem...vždycky!!!!A zaplať pánbůh,že ty tam nebudeš sirrius,tvé sympatie k Paroubkovi jsou dostatečnou značkou tvé duševní kvality.Co je to u tebe fanatik....člověk,který se pořádně a poctivě věnuje svému koníčku?Dobře,že M.R.takový je......ty si běž za Paroubkem!!

Komentář ze dne: 31.05.2009 14:37:18     Reagovat
Autor: - sirrius (@)
Titulek:
mmetud: Ne, nerozuměli jsme si. Ta poznámka s Jiříkem byla v tom smyslu, že než radši s Rosolem, tak to s Puchejřem. A Rosol je typický fanatik, u něhož zájem o věc přešel ve fundamentalismus. Znám několik takovýchto nebezpečných "cvoků", kteří na každého, kdo nečůrá s nimi, nahlížejí, že čůrá proti nim. A jakýkoliv ne zrovna nejpozitivnější možný argument ve prospěch Foglara považují za osobní útok. Je to špatné, protože ničí pěknou foglarovskou myšlenku. Při uvědomění si toho, co ti lidi vlastně jsou zač a co dělají, je mi poněkud mdlo. Mně se v tomto ohledu zamlouvá přístup Jiřího Zachariáše nebo Miloše Zapletala, snad i Václava Noska - Foglara uznávají jako spisovatele a vychovatele, ale dokážou vnímat i jeho negativa, to, co neudělal zrovna nejlíp... A dokážou to vzít prostě jako věc, která k Foglarovi patřila, bez urážení se. Jenže ti, kteří mají hubu plnou socialistického "buďme svorni", jasně dokazují, jaké duševní hodnoty jsou nositeli a především, jak jsou snadno manipulovatelní. Zuby nehty se budu snažit nebýt také takový.

Komentář ze dne: 31.05.2009 15:19:43     Reagovat
Autor: - Slavomil Janov - Nashville (jaroslav.foglar@email.cz)
Titulek: To teda čumím...
To teda opravdu čumím, jaká nekonvenční diskuse se rozvinula na základě jednoho pozvání na jednu standardní cyklovýpravu, kterou organizuje jeden z příznivců odkazu Jaroslava Foglara.
Rozvinula se proto, že uživatel "sirrius" vyslovil kriticky - a svým způsobem značně konfrontační - názor na organizátora výpravy Martina Rosola. V tomto bych si proto troufl se "sirriem" ("sirriusem"?) vést dost rozsáhlou polemiku a oponovat mu. Martin Rosol je sice ortodoxním zastáncem a propagátorem Jestřábova odkazu, ale že by byl v tomto směru nějakým fundamentalistou? To jsem teda opravdu nepostřehl!
Martin Rosol je velice renomovaným znalcem Foglarova života a díla: Na základě umístění z prvního Memoriálu Zdeňka Pírka ve foglarologii je členem Akademie Jaroslava Foglara se druhým nejvyšším členským číslem a v některých oblastech vědomostí je dokonce u nás - a to mohu tvrdit určitě zasvěceně - znalcem číslo 1. Ale to také ještě není důvod nazývat jej foglarovským fundamentalistou. Na rozdíl od jiných známých foglarovců stojí dokonce - pro mě až někdy překvapivě - v ústraní; nijak výrazně se - opět na rozdíl od jiných - necpe na výsluní, aby ohromoval svou erudicí. Přitom by leckteré foglarovské celebrity dokázal sám svých přehledem, názory i analytickým pohledem na Foglarovo dílo zastínit.
Martin Rosol přtom "lidsky" není rozhodně žádný Mirek Dušín bez kazu. Je naopak velice člověčí a přirozený. A myslím si to nejen proto, že jsme spolu probrali už bezpočet společných témat u nejednoho "malého (no, spíše velkého) foglarovského piva", které si Jestřáb - jak sám přiznal ráda s chutí někdy dopřál po obědě.
Nevím "sirrie" ("sirriusi"?), kdo jsi. Mně tato virtuální nickova a přezdívkova anonymita moc nesedí, proto se tam, kde to uznávám za vhodné, podepisuji celým jménem i skautskou přezdívkou. Chtěl bych Ti ale jen říct, že v tomto směru se v názoru na Martina Rosola stoprocentně mýlíš. Tvůj názor Ti však nebe

Komentář ze dne: 31.05.2009 20:03:49     Reagovat
Autor: - sirrius (@)
Titulek:
Děkuju Naschvillovi za komentář. Samozřejmě toho člověka neznám a lituju, že se vůbec nějaká věc na toto téma rozvinula, to jsem nechtěl. Neznám ho a nechci mu křivdit. Soudě dle jeho příspěvků zde i jinde jsem došel k názoru, jaký mám. V tom případě jsem ho buď nedobře pochopil anebo zvolil špatnou formu. Ale upřímně, ty jeho výroky a hlavně styl podání mi přijdou jak za fašismu. A popravdě ty mě tak vyděsily, že ani nestojím se osobně přesvědčit, zda se mýlím. Přeju mnoho zdaru a mnoho štěstí a rozumu čtenářům Bohouška :-) a na podobných výpravách pozor, ono přece jenom vojenský prostor je vojenský prostor a tři 300metrové podzemní tunely, které pracují v utajeném režimu, se musejí ochraňovat :-D

Komentář ze dne: 31.05.2009 20:14:31     Reagovat
Autor: - sirrius (@)
Titulek: Ještě omluva a vysvětlení
Omlouvám se za anonymitu, ke které jsem přistoupil, mám k tomu velmi vážné důvody. Pokud Tě Nashville tolik zajímá, kdo jsem, napiš na 095roman@seznam.cz, milerád Ti to prozradím. Ale nemyslím, že by Ti taková informace k čemukoliv byla, ale to už mi nepřísluší hodnotit a soudit. Možná mě znáš, možná ne, já nevím :-D

Komentář ze dne: 31.05.2009 22:42:06     Reagovat
Autor: - Slavomil Janov - Nashville (jaroslav.foglar@email.cz)
Titulek: Ještě k "foglarovskému fundamentalismu"
Ahoj "sirrie" ("sirriusi"?),
možná Tvé dva příspěvky, které byly reakcí na můj názor na "nefundamentalismus" Martina Rosola trochu kalnou názorovou vodu vyčistily - a nemá cenu se už tímto "problémem" v souvislosti s cyklovýpravou 3. 6. zabývat.
Na druhé straně však musím přidat ještě krátkou poznámku o POTŘEBNOSTI jisté formy "foglarovského fundamentalismu". Proč? Protože bez něho půjde křivka společenského zájmu o fenomén Foglar dolů mnohem rychleji, než se tak dnes děje. Podporou fenoménu Foglar se totiž ohání kde kdo, ale když má dojít ke konkrétnímu lámání chleba a podpořit opravdu tak či onak racionálním podáním ruky (financemi, proklamací, organizací...) nějaký projekt, pak mnohdy nastává ze strany těchto subjektů ticho po pěšině.
Martin Rosol patří pak opravdu k těm "fundamentalistům", kteří Foglarův odkaz podporují, připomínají a proklamují nejen verbálně, ale i prakticky. Takže za takový fundamentalismus v praxi jsem jemu - i dalším podobným - velice vděčný.

Komentář ze dne: 31.05.2009 23:27:48     Reagovat
Autor: - sirrius (@)
Titulek: Souhlas – ale jen tak trochu
Ano, souhlasím, ale moc prosím, nepleťme si slůvka "důslednost", "opravdovost", "poctivost" s fundamentalismem, moc prosím!!! Fundamentalismus je škodlivý, fundamentalismus generuje negativní a negativistické reakce (oprávněně) a funguje antiproduktivně! Jisté je, že například Tvoje práce je poctivá, vážně míněná, dobrovolná, zajímavá, prospěšná, užitečná, je vidět, nese plody atakdále. Rozhodně bych Tě ale v žádném případě za fundamentalistu neonálepkoval! Kolegu Martina neznám, jakživ jsem jej neviděl a vlastně ani nevím, jak vypadá… ale píše hlody, jak když dědečka vyhodili z baletu a babičku z boxu… Jestliže je tak úžasný, skvělý a fajn, nechť se trochu ovládá. Já jsem se v týdnu po letech dostal v týdnu k Chatě v Jezerní kotlině a zaúčinkovalo to na mě jako ve 14. Ale to neznamená, že budu každému cpát pod nos, že proto byl Foglar super a neměl chybu a běda tomu, kdo na něm najde něco špatného! To přece není jednání racionálně uvažujícího člověka. No, možná je to tím, že se zabývám x věcmi, takže kdybych měl každou každému vnucovat, nedělal bych nic jiného… a žádná práce by za mnou vidět nebyla. Přijde mi jako úsměvný paradox, že se po létech (no... spíš po týdnech) podívám na Bohouška a vykoukne na mě M.R. Ach jo :-) Zdravím a přeju mnoho zdaru (nejen v pivovaru :-) ). Petr Valach

Komentář ze dne: 01.06.2009 11:45:36     Reagovat
Autor: - Petr Molka
Titulek: Před lety...
"A proto jsem Jestřábovým obdivovatelem a zarytým (pro někoho možná až fanatickým) obhájcem. Vím, co dal mně, vím, co dal klukům. Právě ve věčnosti tkví kouzlo celé Jestřábovy tvorby - dnes už sice není takovým zázrakem, když má někdo psací stroj
(viz "Modrá rokle"), tedy mění se různé technické věci, ale to vlastní, to pravé - ryzí, to přetrvá věčně - protože i kluci jsou stejní. I oni budou navždy mít v sobě skrytou touhu po dálkách a dobrodružství odehrávající se někde daleko, víte, tam daleko, tak hrozně daleko, tam, kde nebe je vysoké a modré a kde oblaka rychleji než kde jinde plují… Pojďme tam za nimi, ať se dovíme, jak příběh pokračuje."

srpen 2004 - Petr Valach - Hvězdář

Komentář ze dne: 01.06.2009 13:52:12     Reagovat
Autor: - PetrV (@)
Titulek: Bestovi
Nene, to je trochu vedle. Nepovažuju a nikdy jsem se nepovažoval za fanatika a fundamentalistu. Jen tak někomu připadám, protože jsem do věci celkem nadšenej. Ale to je i celá spousta dalších věcí a rozhodně to neberu nijak fanaticky. Jen jsem prostě rád, když s někým můžu sdílet myšlenku, to je všechno :-))
A ten článek jsem plichtil zrovna v době, v níž jsem byl mírně řečeno nasraný na jednoho patologického vedoucího v Junáku, který mi napsal psaní právě v souvislosti s Foglarem, za které by se nemusel stydět kdejaký pohlavár SSM. Ten případ je o rok mladší než já a je to velké junácké zvíře, bohužel. A to je právě průšvih - velká zvířata v Junáku na Foglara dlabou, zdá se.
Zdravím administrátora Bohumila a přeju mu i jeho týmu mnoho zdaru a neutuchající zájem o věc :-)

Komentář ze dne: 01.06.2009 16:22:25     Reagovat
Autor: - Alpín
Titulek: Hvězdáři (1)
Hvězdáři (Petře Valachu, sirrie-sirriusi, …), tím, že jsem se ke své reakci nemohl dostat dříve, a ty jsi se stihl vyjádřit ještě mnohokrát, ušetřil jsi mi dost času nad mojí odpovědí.
Zejména tím, že jsi se nakonec podepsal plným jménem. Přišlo mi od tebe celkem hodně zvláštní osočit člověka, který se podepíše celým jménem a příjmením (pravým, nevymyšleným), pustí do světa číslo svého mobilu a e-mail, přičemž ty jsi zpočátku nenašel při svém zvláštním výpadu ani tolik odvahy, aby ses podepsal zřetelněji – byť pravidelný, pozorný a informovaný čtenář Bohouška si domyslel celkem rychle, kdo je autorem (bez ohledu na to, kolik přezdívek či nicků jsi na Bohouškovi již vystřídal).
Ten scénář průběhu tvých komentářů (ale i jiných obdobných textů, a to i několik let nazpátek) je celkem neměnný: S horkou hlavou někoho napadneš, abys s mírným odstupem náznakem doznal, že jsi šil horkou jehlou. Že jsi vlastně napadl někoho, kdo s tvým momentálním naštváním vůbec ale vůbec nesouvisí. Snad se (aspoň) shodneme, že vynadat třeba Robinsonovi kvůli tomu, že ti Karkulka přinesla okoralé kláče, je trochu mimo. :-)
- - - pokračování - - -

Komentář ze dne: 01.06.2009 16:23:40     Reagovat
Autor: - Alpín
Titulek: Hvězdáři (2)
- - - dokončení - - -
Pokud jde o Martina Rosola, jakákoliv „obhajoba“ jeho osoby by mi připadla – s ohledem na vyznění tvého výpadu - zbytečná a jeho nedůstojná. – Tedy jen velmi stručně:
Martina Rosola jsem si před několika lety jako vedoucí Pražské pobočky SPJF vybral jako spolupracovníka do užšího týmu vedení pro jeho nadšení pro věc, které je kořeněno rázným ale nekonfliktním přístupem při řešení problémů, kamarádskou povahou, skromností, nezištností a otevřeným srdcem široké foglarovské veřejnosti (nejen té organizované). Bez nadšení, zápalu a velkého fandovství by opravdu nemohl obětovat tolik času neviditelné respektive povětšinou anonymní práci pro druhé. Martina Rosola jsem tedy poznal jako nadšeného a zapáleného fandu, nikoliv fanatika.
Petře, prosím, až to zase někdy budeš chtít někomu nandat – a mluvím jen o prostoru zde na Bohouškovi, jinak se samozřejmě chráním jakkoliv tě ovlivňovat či nabádat, to mi nijak nepřísluší – dej si tři kolečka kolem domu, než sedneš k počítači! :-)
Díky za pochopení. J
Zdravím tě – Alpín (plné jméno v tiráži! :-) )

Komentář ze dne: 01.06.2009 17:48:28     Reagovat
Autor: - PetrV (@)
Titulek: Alpínovi
Zdravím, děkuji za komentář. Jestliže někdo nějaký názor považuje za útok a výpad, pak je to chudák a takového člověka je mi celkem líto. To jest za prvé. Za druhé, na adresu kolegy Rosola jsem nenapsal nic špatného, pouze to, jakým způsobem na mě působí, a za tímto tvrzením si stojím, třebaže to může být bůh, spasitel světa, Ježíš Kristus a sebelepší znalec Foglarova díla. Za třetí, připojuji komentáře zásadně tam, kde mám co říci. Pokud to někomu připadá mimo mísu, je to opět subjektivní názor, číst moje výplody nikdo nemusí. Chovám se celkem střízlivě a racionálně a nikdo mě nemůže obvinit z nějakého spamerství. Navíc, málokdy se v zásadních věcech mýlím. Vést debaty na různých fórech má smyslu pouze tehdy, týkají-li se IT, a to k tomu všemu jen v omezených kruzích a někde (protože i zde existuje spousta šovinismu a fanatismu). Za čtvrté, důvody, proč jsem prve nechtěl zveřejnit, si nechám pro sebe, děkuji za pochopení.
Tož doufám, že jsem aspoň něco vysvětlil, a můžeme jet dál :-))

Komentář ze dne: 01.06.2009 20:58:00     Reagovat
Autor: - mmetud (mmetud@centrum.cz)
Titulek: Pro Hvězdáře
Martin neni ani bůh či spasitel,Martin je prostě kamarád,náš kamarád,jestli teda chápeš význam toho oslovení.Nechci ho nijak démonizovat,ale kdo ho zná pár let ví o čem mluvím.
Nechápu jak ho můžeš takto odsuzovat,když jak sám píšeš,ho vůbec neznáš.Jeho oblíbené"buďme svorni",neni rozkaz,ale přání,to je ten velký rozdíl.
Nevím kdo jsi a ani po tom nepátrám,jenom si myslím,že na rozdíl od M.R. asi moc kamarádů nemáš,proto nemá cenu cokoli dodávat.

Komentář ze dne: 01.06.2009 21:54:26     Reagovat
Autor: - PetrV (@)
Titulek: Já nevím...
Myslel jsem, že se to nechá plavat, ale koukám, asi ne, tak nevím, mám reagovat, nemám... ale asi ano. Neposuzoval jsem toho člověka, který může být velmi kvalitní, o tom nepochybuji. Posuzoval jsem, jak působí na mě. Včetně jeho útoků na mě, i když zásadně neposuzuju lidi podle toho, jaký vztah mají vůči mně. Domnívám se, že můj názor, nebo teda vyslovení mého dojmu kolegovi Martinovi nijak neuškodilo, pakliže se mýlím, omlouvám se. Opakuji, neznám jej, nikdy jsem jej neviděl. Napsal jsem, ne příliš moudře, že nepůsobí na mě pozitivním dojmem, toť vše. Btw: Zrovna teď mám na skypu jednoho dvacetiletého, velmi rozumného kluka, kterého dlouhodobě přesvědčuju o pozitivním vlivu Foglarovy tvorby. Možná bych Martina s jeho zápalem potřeboval, protože mě už lehce obtěžuje po sté opakovat to samé :-))

Komentář ze dne: 01.06.2009 23:48:37     Reagovat
Autor: - Krizmen (@)
Titulek: Souhlasím s mmetudem
Pod tento názor bych se podepsal. Jinak diskuse k tomuto článku se zvrhla v něco, co bytostně odporuje mojí vizi Bohouška (a věřím, že i ostatních redaktorů a většiny čtenářů).
Těším se na středu, že se společně s mými kamarády z pražské pobočky podívám na místa v Prokopském údolí, kde jsem byl na kole sám naposledy cca před 5 lety (psal jsem o tom myslím i na Bohouškovi) a dozvím se ledaccos zajímavého, co jsem zapomněl nebo vůbec nevěděl od foglarovských znalců a strávím příjemný podvečer. Vše je na dobré cestě, dnes jsem po letech vyndal kolo ze sklepa odvezl 20 km daleko, umyl a doufám, že mě nezklame (nafoukl jsem kola, doufám, že neprasknou). Hlavně, aby nám přálo počasí.

Komentář ze dne: 02.06.2009 00:46:09     Reagovat
Autor: - PetrV (@)
Titulek: Netěš se...
bude pršet. Bohužel. Tak snad aspoň jedno pozitivum - přijde víc lidí k volbám ;-)

Komentář ze dne: 02.06.2009 12:37:01     Reagovat
Autor: - Roman Liščák (@)
Titulek: Kam ta doba spěje..?
Musím se přiznat, že nechápu co se to v dnešní době děje? Na útoky a posměšky "cizích", kteří nikdy nepochopili kouzlo kamarádství a foglarovek jsme si už stačili asi zvyknout! Vždyť i první Jestřábova povídka Vítězství se věnuje problému posmívajícího se kamaráda skautům. Když potom vše okusí na vlastní kůži, tak se omlouvá, protože poznal tu magičnost a na příští výpravu jede již jako skaut! Co mě však kalí čistotu radosti je to, že se útoky začínají hojně objevovat ve vlastních řadách! Nevím, jestli je to tou krizí, na kterou se teď každý s jistotou odkazuje, ale v historii byly časy ještě horší! I v dobách ilegality foglarovek a samotného Jestřába si všichni byli asi bližší!!! Bohužel to bere dosti lidem chuti do další činnosti, a tak se může stát, že časem nikdo žádnou akci pořádat nebude!!! Vezměme si třeba minulý rok a večer konaný k výročí Rychlých šípů... Krásná akce, které se zúčastnilo jen poskrovnu lidí! A potom jen zášť a osočování se oproti lidem, kteří se snaží akce nezištně pořádat a předávat tak myšlenku další generaci! Lépe jet (jít) na výpravu s někým, kdo tématu rozumí než naopak! Ale to je asi ve všech směrech... Čím více se do žhavých uhlíků šťouchá, tím plane větší žár a tak je to asi i s touto debatou! Doufám, že se již nad sebou nekteří zamyslí a nebudou dále rozvíjet podobné diskuze a poté se obhajovat ještě dalšími bláboly. Vždyť by to jen svědčilo o tom, že Jestřábův hlavní záměr v knihách, tj. čest a kamarádství se nadobro vytrácí! Není to důstojné těchto stránek a už vůbec ne Jaroslava Foglara!!!

Komentář ze dne: 02.06.2009 12:52:09     Reagovat
Autor: - PetrV (@)
Titulek: Cit.: Prezident
"Volání po "všeobecném konsensu" Foglarových hrdinů je nejen falešné, ale i strašlivě nebezpečné. Zájmy skupin občanů, artikulované v politických stranách a jejich programech, tím nejen nezmizí, ale pouze se znejasní do totální mlhy, v níž se pak sice můžeme pohybovat se sebelepšími úmysly, ale o to více vse budeme srážet v nekonečných karambolech."
Václav Klaus, Země, kde se již dva roky nevládne, CEP, 1999

Komentář ze dne: 03.06.2009 07:49:11     Reagovat
Autor: - mmetud (@)
Titulek: Ahoj Martine.
Tak jak koukám z okna,sluníčko nádherně svítí,teplota tak akorát....přeju vám to.Budete mít nádherný výlet.Prokopák je k tomu jak dělaný.A hlavně..."buďte svorni"!!!!!Je to pořád lepší než opak ....Být si lhostejní!!!

Komentář ze dne: 03.06.2009 19:39:59     Reagovat
Autor: - Miroslav Hromádka - Čára (mirekhromadka2@seznam.cz)
Titulek: Zdravím akci...
Ano, zdravím akci a jak závidím, že jste stále v centru dění. Mám to z Ostravy na tuto akci totiž daleko. Jen nechápu úvod a směr diskuse. Diskuse k akci která je vedena cestou do historie...Jakoby měla něco zamaskovat? Snad jen to, že doba ve které Jestřáb mohl působit na mládež a vytvářel, dnes již známý fenomén, se jaksi nenávratně oddálila té dnešní? Alespoň připomínkovými akcemi se Martin, a nejenom on, snaží přiblížit se k nezapomenutelným zásadám, ze kterých pouze Foglar uměl pro děti, ale i dospělé udělat Fenomén.
"Buďte svornější" ! ! !

Komentář ze dne: 04.06.2009 21:38:08     Reagovat
Autor: - Jan Trojan - Roy (foglarovodite@seznam.cz )
Titulek:
Také mne někdo před třemi nebo čtyřmi lety stejným stylem napadal ... ten rukopis teď byl tak stejný že jsem hned od začátku věděl kdo to píše ... Martine a ostatní HOŠI budme svorni !

Komentář ze dne: 04.06.2009 22:07:25     Reagovat
Autor: - Jan Trojan - Roy (foglarovodite@seznam.cz)
Titulek:
A ještě něco - tenkrát před třemi nebo čtyřmi lety reagovala na pisatelovy bláboly o mě , skvěle spanilá dívka Bublina takto : Dej si placku na čelo !!!

Foglarovské výroky
"To je přece Fan-Tan. Vždyť to hraje celá Řásnovka" - asi dvanáctiletá dívka na dotaz Jindry Sochora.
Vyhledávání
 
KNIHA NÁVŠTĚV
Bohouškovy trvalky
Výročí roku 2024
13 otázek - kvízy
Nejkomentovanější
Vyšlo od roku 2018...
19. 03. 2024
Počet komentářů: 24

Ocenění a vyznamenání pro Jaroslava Foglara
16. 04. 2024
Počet komentářů: 9

Jan Trojan - Roy: "Foglarovo dítě"
19. 03. 2024
Počet komentářů: 5

Foglarovskou ročenku 2023 bude distribuovat skautská nadace
16. 04. 2024
Počet komentářů: 2

Saturnin a Stínadla - aneb Setkání Lídy Baarové a Adiny Mandlové v Havlově vaně
04. 04. 2024
Počet komentářů: 1

reklama

* Bohouška připravuje redakce ve složení: Milan Lebeda - Alpín (vedoucí), Petr Molka - Best (webmaster), Tomáš Hromádka - Krizmen (redaktor). Bohoušek je připravován ve spolupráci s Pražskou pobočkou SPJF.
* Články vyjadřují názory autorů a jsou majetkem redakce a vlastníků autorských práv. Bez souhlasu redakce nesmí být žádná část Bohouška publikována a to jak v tištěné, tak elektronické podobě.
* Tento web site byl vytvořen prostřednictvím phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.
* Na této stránce použité názvy programových produktů, firem apod. mohou být ochrannými známkami nebo registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků.
* Zprávy, příspěvky a žádosti můžete poslat na .