Jaká byla Pražská lítačka 2010

| Autor: Marek Skýpala - Winoga | Rubrika: Akce | Vydáno dne: 10. 3. 2010 |

Aktualizace 18. 5. 2010: Doplněny fotografie.
Po pravdě řečeno jsem se chtěl brněnského závodu v integrované dopravě – Šalinění - vždy zúčastnit, ale k lítosti mé (i organizátorů) se mi to nikdy nepodařilo. Když jsem byl proto nedávno osloven, zda bych se nechtěl stát jedním z organizátorů pražské obdoby, dlouho jsem neváhal a rád souhlasil.
Trochu jsem se zapotil při vymýšlení samotného názvu akce. Nejsem Pražan, a proto nemám dosud zvládnuté všechny pražské reálie. Pražská lítačka je pojem, kterým se označuje dlouhodobá síťová jízdenka. Pro název se mi tedy velmi hodil, neboť je to zároveň výraz používaný výhradně v pražské veřejné dopravě a na druhé straně vyjadřuje to hemžení, ke kterému budeme účastníky nepřímo nutit.
Za místo startu a cíle závodu bylo vybráno opuštěné a chátrající nádraží Praha – Vyšehrad ve Svobodově ulici, které je velmi blízko rodnému domu Jaroslava Foglara. Vyšehradské nádraží je zároveň symbolem veřejné dopravy, dnes tak trochu ve stínadelském střihu.
V pátek 19.února se na tomto místě sešlo stylově foglarovsky 13 účastníků. Nejmladší účastník byl doprovázen svou maminkou, která hrdinně se svým synem absolvovala celý závod. Nejstarší závodník si na druhé straně již stěžoval na bolesti kloubů. S pomyslným startovním výstřelem však všichni, bez rozdílu věku, vyrazili na pražské zastávky, aby se pokusili zvítězit.
Po třech hodinách závodu se udýchaní závodníci opět shromáždili u nádraží. Hrdě odevzdali své záznamní archy a označovací bločky a odešli to potemnělé Prahy, aby se druhý den ráno opět sešli a vyslechli výsledky.
Zvítězil závodník, který si dal jméno Thriller a který dosáhl 242 bodů. Následován byl Užovkou, který nasbíral 224 bodů a o pouhé 2 body tak předstihl závodící dvojici kamarádů – Honzu a Vodkina. Závodníci na dalších místech podali vcelku vyrovnané výkony a nebýt pozdního příchodu jednoho z nich, nebyly by jejich výsledky nijak zvlášť výrazně rozdílné. Pokud nyní mohu alespoň částečně poodhalit strategii vítěze – rozhodl se v maximální míře kombinovat železniční a tramvajovou dopravu, přičemž nevynechal ani nejvíce bodovanou lanovou dráhu. K tomu se mu ještě vydařilo navštívit i 2 bonusové zastávky.
Nezbývá jen doufat, že se ve stejném či ještě vyšším počtu sejdeme na startu další Pražské lítačky a že se zúčastní nejen skalní příznivci veřejné dopravy, ale třeba i někteří další členové pořádající Pražské pobočky Sdružení přátel Jaroslava Foglara (v tomto ročníku zastoupeni Anežkou a Nashvillem).

Celkové výsledky:
pořadí / přezdívka / počet bodů
1. Thriller 242
2. Užovka 224
3. Honza 222
4. Vodkin 222
5. Anežka 175
6. MaPa 174
7. Honza z Depa 170
8. Pašin 169
9. Kubino 162
10. Honza T. 157
11. Kolombo 003 150
12. Nashville 141
13. Tom 65







Foto: Milan Lebeda
Po kliknutí na fotografie se jejich náhled zvětší.



BOHOUSEK.CZ (www.bohousek.cz.cz) - zpravodajský a informační servis - Foglar a Rychlé šípy
Adresa článku: http://www.bohousek.cz/clanek-2010030001-jaka-byla-prazska-litacka-2010.html