Rubriky
Nejčtenější články vydané v posledních 30 dnech
• Ocenění a vyznamenání pro Jaroslava Foglara
(16. 4. 2024, 3551x) • Před příchodem jara rozkvetla debata „foglarologů“ mnoha zajímavými tématy
(26. 3. 2024, 591x) • Z deváté Tříkrálové cukrárny na 152. kolegium Akademie Jaroslava Foglara
(25. 3. 2024, 544x) • Knižní výročí roku 2024
(2. 4. 2024, 530x) • Zde mohly být Rychlé šípy - rozhovor těsně před začátkem dubnové pátrací hry
(31. 3. 2024, 507x) Prahou Jaroslava Foglara
Bydliště Pracoviště Klubovny Tábořiště Místa inspirace Foglarovský svět Tipy a vzpomínky pište na info@bohousek.cz, předmět: Prahou Jaroslava Foglara Foglarovky
Objednávka na Albatrosmedia Objednávka na Albatrosmedia Objednávka na Albatrosmedia Objednávka na Albatrosmedia Bohoušek doporučuje
|
V historické části depa Praha Masarykovo nádraží vznikne Železniční muzeum[ Autor: Bohoušek | zařazeno: 10. 4. 2002 | přečteno 669 ]
"Stavební soubor bývalého Depa kolejových vozidel slouží jako provozní zázemí železnice již od roku 1845. Patří tak k historicky nejstarší železniční architektuře na celém území České republiky, společně se dvěma původními staničními budovami Masarykova nádraží představuje ojedinělý komplex, který v kontinentální Evropě nenachází obdoby.
Na místě bývalého depa vznikne Železniční muzeum Národního technického muzea v Praze, v němž bude soustředěna bohatá sbírka kolejových vozidel a dalších souvisejících artefaktů ze sbírek Národního technického muzea. Ta čítá celkem 109 vozidel, v současnosti deponovaných či zapůjčených na 28 různých místech ČR. Generální ředitel Českých drah Dalibor Zelený a generální ředitel Národního technického muzea v Praze Ivo Janoušek podepíší v pátek 12. dubna 2002 ve 14.00 hod. smlouvu o převodu historické části Depa kolejových vozidel Praha Masarykovo nádraží. Na základě této smlouvy připadne tato lokalita Národnímu technickému muzeu, které zde zřídí Železniční muzeum. Stavební soubor bývalého Depa kolejových vozidel slouží jako provozní zázemí železnice již od roku 1845. Patří tak k historicky nejstarší železniční architektuře na celém území České republiky, společně se dvěma původními staničními budovami Masarykova nádraží představuje ojedinělý komplex, který v kontinentální Evropě nenachází obdoby. Jeho projektantem byl vrchní inženýr Severní státní dráhy architekt Anton Jüngling, stejně jako v případě obou původních staničních budov. V srpnu roku 2000 byly vybrané objekty depa prohlášeny za kulturní památku. Budovy historického osobního nádraží jsou přitom kulturní památkou již od roku 1982. Rozhodnutím o převedení Depa kolejových vozidel Praha Masarykovo nádraží Národnímu technickému muzeu a zřízením Železničního muzea je završeno období příprav a jednání, které probíhaly od roku 1999. Na místě bývalého depa vznikne Železniční muzeum Národního technického muzea v Praze, v němž bude soustředěna bohatá sbírka kolejových vozidel a dalších souvisejících artefaktů ze sbírek Národního technického muzea. Ta čítá celkem 109 vozidel, v současnosti deponovaných či zapůjčených na 28 různých místech ČR. Tisková zpráva Českých drah |
Foglarovské výroky "Rozsviťte si čaj!" - spiritista pan Pilgram mladému J. Foglarovi.
Vyhledávání
KNIHA NÁVŠTĚV
Bohouškovy trvalky
Výročí roku 2024
13 otázek - kvízy
*Foglarovský kvíz 4 NOVÝ
*Foglarovský kvíz 3 *Foglarovský kvíz 2 *Foglarovský kvíz 1 Přehled kvízů a výsledky Nejkomentovanější
Vyšlo od roku 2018...
19. 03. 2024 Počet komentářů: 24 Ocenění a vyznamenání pro Jaroslava Foglara 16. 04. 2024 Počet komentářů: 9 Jan Trojan - Roy: "Foglarovo dítě" 19. 03. 2024 Počet komentářů: 5 Saturnin a Stínadla - aneb Setkání Lídy Baarové a Adiny Mandlové v Havlově vaně 04. 04. 2024 Počet komentářů: 1 Foglarovskou ročenku 2023 bude distribuovat skautská nadace 16. 04. 2024 Počet komentářů: 1 |