| STÍNADLA |
Bohousek Zde
Rubriky
Nejčtenější články vydané v posledních 30 dnech
Prahou Jaroslava Foglara

Bydliště
Pracoviště
Klubovny
Tábořiště
Místa inspirace

Foglarovský svět
Tipy a vzpomínky pište na info@bohousek.cz, předmět: Prahou Jaroslava Foglara
Foglarovky
Bohoušek doporučuje

Komentáře

ke článku: Jaký byl pražský Večer světel 2014?
ze dne 18.12.2014, autor článku: Menhart

Komentář ze dne: 18.12.2014 12:31:09     Reagovat
Autor: - Bezpata (@)
Titulek:
Bacha na slova. Menharte. Ti výrostci tě můžou kdykoliv ze Stínadel navštívit.

Komentář ze dne: 18.12.2014 13:21:58     Reagovat
Autor: - Andula (@)
Titulek:
Pravda se ti vrátila pod triko, ale ne na jazyk. :(

Komentář ze dne: 18.12.2014 14:55:25     Reagovat
Autor: - vp1 (@)
Titulek: MENHARTE, PŘESTAŇ LHÁT!
http://i61.tinypic.com/51a9u8.jpg

Komentář ze dne: 18.12.2014 17:06:34     Reagovat
Autor: - Olda (repliky@volný.cz)
Titulek: Mirek
Zdá se, že vontové společně s únosem Mirka ukradli i pravdu, ale vypadá to,že jí zároveň s ním zapoměli vrátit...:-) Otázkou je, proč je jim klubařský VS celá léta trnem v oku, když je to tak hezká akce.
Sám jsem v uličkách vyrůstal, takže vím, že jejich svátek měl hodně schodných atributů a těžko věřit, že podobnost je čistě náhodná. Nejsem si jist, zda by kluci v době mého dospívání zůstali u papírových koulí. Je potěšující vidět, že Vontové si stále stojí za tím co je jejich a nadále střeží všechna svá tajemství.... :-)
Děti, které na letošním večeru byli si to jistě užili. :-) Takové dobrodružství ! Únos Mirka Dušína, Vontové a šastný Mirkův návrat k RŠ ! Paráda ! Jen by tu hru neměli kazit dospěláci. :-)

Komentář ze dne: 18.12.2014 17:55:40     Reagovat
Autor: - Kawi (kawi@stinadla.cz)
Titulek:
Když si čtu článek, přemýšlím, zda jsem vůbec navštívila stejnou akci. :-) Jinak, kdyby to kohokoli potěšilo, přikládám odkaz na fotky od mého muže: https://www.flickr.com/photos/prebral/sets/7215764 9800707951

Komentář ze dne: 18.12.2014 21:18:26     Reagovat
Autor: - Cíla (@)
Titulek:
Jsem to včera viděl. Někdo se vám pokusil zpestřit monotónně se opakující hru, ale přepočítal se, vy si totiž už dávno neumíte hrát.

Komentář ze dne: 18.12.2014 22:03:03     Reagovat
Autor: - Brutus (@)
Titulek: Menhart
Doufám že všichni chápou, že ne vontové, ale ten lhář Menhart kazí hru. Lže o policii, lže o událostech a prská kolem sebe jen pomluvy, nepravdy a polopravdy. Vontové si váží všech druhostraníků kteří se nebáli a postavili se proti nám hodem koule!

Komentář ze dne: 18.12.2014 22:26:06     Reagovat
Autor: - stejsky (stejsky@klikni)
Titulek: zoufalství
Zoufale trapný čin zoufale trapného muže, kterej si nevidí do huby.

Komentář ze dne: 19.12.2014 09:35:40     Reagovat
Autor: - Krizmen (@)
Titulek: Přiznám se,
že jsem Menharta oslovil, aby článek napsal. Protože jsem přišel pozdě a nějak jsem nepochopil, o co šlo a sám bych článek nenapsal. Menhart to napsal ze svého pohledu a jsem tomu rád. Pokud k tomu napíšeš i Ty ze svého pohledu, rádi to zveřejníme - bude Bohoušek alespoň pestřejší. Jak jsem tak pochopil, byl letošní pražský Večer světel velmi odlišný na rozdíl od těch minulých. Letos se nevzpomínalo, nezapalovaly svíčky a lampiony...

Komentář ze dne: 19.12.2014 09:46:37     Reagovat
Autor: - Bim-bam (mirek.malda@seznam.cz)
Titulek:
Menharte, byl jsi neschopnej trapák už před dvaceti lety a jsi jím stále. Oháníš se nějakou vaší tradicí hledací hry, kterou ale tropíte až od přelomu milénia, kdy už bylo jasný že ti co vládli v tomhle státě dřív už Ti nebudou šlapat za patama. Zatímco lid stínadelský tu byl ( i přes značnou nepřízeň systému) a měl a držel své tradice dávno před tím než jsi Ty sám přestal tahat kačera na provázku. A drží je dodnes. Není problém hledání postaviček oblíbeného klubu, to je zábava pro děti i dospělé, kteří si ještě umí a chtějí hrát a hledat a nacházet. Problém je v zakončení té hry, kdy si dělᚠčáku na něco, co není Tvoje nebo vaše. Zneužívᚠněco, co ani v nejmenším není Tvé a co má historii starší než jsi ty sám.

Komentář ze dne: 19.12.2014 11:06:10     Reagovat
Autor: - Bim-bam (@)
Titulek: Pravda
Oldo, to jsi trefil . Jenže ne že by Vontové pravdu zapomněli vrátit, on ji tam jistě zapomenul schválně. Myslel že se na ni zapomene, že ji zašlape do dvorka starého domu ve Staré čtvrti, když si odnese jen namalovanou postavu. Protože ta je přece vidět, ta je hmatná, ta je symbol...

Komentář ze dne: 19.12.2014 13:59:38     Reagovat
Autor: - Olda (repliky@volný.cz)
Titulek: Svátek...
Ano, je dobré aby se vědělo, že Svátek Večera Světel je ukradený. :-( Místo, čas i forma....nikdy nikdo neoslovil jeho právoplatné dědice, kteří si jeho formu předávali desítky let. A to je velice smutné. Přitom jsem přesvědčen, že Vontové, kteří si potrpí na dohody a smlouvy by ho rádi nechali všem, jelikož svátek má lidi spojovat a né rozdělovat. Bohužel organizátoři této akce zneužili důsledku velkého oslabení Vontského hnutí na konci devadesátých let, kdy se Stínadla začla vylidňovat....
Mé srdce jásá, když vidím, že se mladí o svůj svátek hlásí a dělají to již několik let hezkou hravou formou. Bohužel protihráč si už dávno neumí hrát podle klukovských pravidel....Proti Mladým Vontům stojí jen funkcionáři a to je opravdu tragické.

Komentář ze dne: 19.12.2014 14:15:49     Reagovat
Autor: - Menhart (menhart@stinadla.cz)
Titulek: Stínadla se čepejří
Chvilku nesleduji Bohouška a pak zjistím, že jsem prolhaný a že se mnou nemluví ani klika od Svatojakubské zvonice...

Ptal jsem se pár lidí, včem myslí, že je můj popis prolhaný. Prý možná, že "jsme Vonty nezahnali, ale utekli sami". Možná jich "nebylo 10 (já psal asi 10), ale třeba 12 nebo 15"...
Opravdu nevím, co se nelíbí - já to ze své pozice viděl tak, jak jsem popsal. Nech každý jasně napíše v čem jsem nepsal pravdu. Myslím, že i zveřejněné video nedokazuje, že bych něco zkreslil.
Prosím Besta, aby třeba on napsal v čem jsem nepsal pravdu, stál vedle, mohl to vidět podobně. Navíc má celý záznam na kameře.

Ještě k tomu musím poznamenat, že já organizuji pouze hru Hledáme Rychlé šípy. Už 14 let. Večer světel organizuje a vždy organizoval Best (alespoň si to myslím) a asi i Alpín. Já si odvyprávím Rychlé šípy a konec. Dokonce jsem ani název tohoto článku nedělal já, ale redakce Bohouška. Já to posílal jako doplněk k článku "Mirek Dušín byl unesen", protože k němu to patří. Večer světel (jasně že tzv.) tam vlastně ani není popsán. To si dělá Best sám jako na http://www.adam.cz/clanek-2014120042-stinadelsky-v ecer-svetel-s-odhalenim-ukrytu-rychlych-sipu-2014. html
Můžeme to probrat dnes v kostele sv. Cyrila, sv. Vojtěcha, sv. Metoděje, sv. Prokopa chvilku po Dunivce.

S ukradnutím Mirka jsem se nějak vypořádal po tom, co jsem nalezl zprávu o únosu. Věděl jsem, že tahám pátrače do nebezpečných Stínadel, ale vždycky Hledači do Stínadel chodili a jen těm vyvoleným se dařilo něco nalézt...
Kdyby únos Mirka měla být hra pro ostatní, čekal bych, že tam bude nějaký úkol - pátrání - nějaké zpestření pro ty, kteří nalezli jen 4 Šípáky a chtějí najít i chybějícího. To tam nebylo. Pouze ultimatům, že máme něco zvolat na tzv. Večeru světel a to jsem považoval za vydírání a nechtěl jsem se tomu podrobit. K požadovanému zvolání musí dospět člověk sám, musí přijít z hlubiny jeho duše a nesmí to být výsledek nějakého diktátu !!!

Myslím,

Komentář ze dne: 19.12.2014 14:40:02     Reagovat
Autor: - Č (Tajemny@email.cz)
Titulek: Menhart a pravda?
Jak jsem již zvolal na večeru světel do stínadel pátrači nepatří a už určitě tam nepatří ti kteří se nebojí lhát o tom jak něco proběhlo, bavil jsem se s kluky z ulic, se Kterými jsme tam byli a nikomu rozhodně nepřišlo, že bychom byli zahnáni. Aby nás někdo mohl zahnat tak by tam ten had Menhart nesměl křičet "neházejte je zpátky, akorát jim to dělá radost.
Menharte Menhrate aby nepřišla návštěva ze stínadel!
-NU-

Komentář ze dne: 19.12.2014 14:45:21     Reagovat
Autor: - Menhart (menhart@stinadla.cz)
Titulek: Stínadla se čepejří
Chvilku nesleduji Bohouška a pak zjistím, že jsem prolhaný a že se mnou nemluví ani klika od Svatojakubské zvonice...

Ptal jsem se pár lidí, včem myslí, že je můj popis prolhaný. Prý možná, že "jsme Vonty nezahnali, ale utekli sami". Možná jich "nebylo 10 (já psal asi 10), ale třeba 12 nebo 15"...
Opravdu nevím, co se nelíbí - já to ze své pozice viděl tak, jak jsem popsal. Nech každý jasně napíše v čem jsem nepsal pravdu. Myslím, že i zveřejněné video nedokazuje, že bych něco zkreslil.
Prosím Besta, aby třeba on napsal v čem jsem nepsal pravdu, stál vedle, mohl to vidět podobně. Navíc má celý záznam na kameře.

Ještě k tomu musím poznamenat, že já organizuji pouze hru Hledáme Rychlé šípy. Už 14 let. Večer světel organizuje a vždy organizoval Best (alespoň si to myslím) a asi i Alpín. Já si odvyprávím Rychlé šípy a konec. Dokonce jsem ani název tohoto článku nedělal já, ale redakce Bohouška. Já to posílal jako doplněk k článku "Mirek Dušín byl unesen", protože k němu to patří. Večer světel (jasně že tzv.) tam vlastně ani není popsán. To si dělá Best sám jako na http://www.adam.cz/clanek-2014120042-stinadelsky-v ecer-svetel-s-odhalenim-ukrytu-rychlych-sipu-2014. html
Můžeme to probrat dnes v kostele sv. Cyrila, sv. Vojtěcha, sv. Metoděje, sv. Prokopa chvilku po Dunivce.

S ukradnutím Mirka jsem se nějak vypořádal po tom, co jsem nalezl zprávu o únosu. Věděl jsem, že tahám pátrače do nebezpečných Stínadel, ale vždycky Hledači do Stínadel chodili a jen těm vyvoleným se dařilo něco nalézt...
Kdyby únos Mirka měla být hra pro ostatní, čekal bych, že tam bude nějaký úkol - pátrání - nějaké zpestření pro ty, kteří nalezli jen 4 Šípáky a chtějí najít i chybějícího. To tam nebylo. Pouze ultimatům, že máme něco zvolat na tzv. Večeru světel a to jsem považoval za vydírání a nechtěl jsem se tomu podrobit. K požadovanému zvolání musí dospět člověk sám, musí přijít z hlubiny jeho duše a nesmí to být výsledek nějakého diktátu !!!

Myslím,

Komentář ze dne: 19.12.2014 14:51:35     Reagovat
Autor: - Menhart (menhart@stinadla.cz)
Titulek: Stínadla se čepejří - zbytek
Myslím, že to byla jen hra a zpestření pro těch několik výrostků, kteří napadli nᚠhlouček. Bez varování přiběhli se štíty, koulemi a v maskách. Nepředcházela žádná výzva - připravte se na boj. Přepadeni jsme byli NEČESTNĚ A NESPORTOVNĚ, jak by řekl MD. Bral jsem to jako zpestření večera a demonstraci síly Stínadel, ale nestačí si žlutý květ všude malovat, ten musí rozkvést... a na mladém stonku.

Nenačetl se celý můj komentář, tak jsem ho doplňil od slova "Myslím..."

------------------------- --
K Menhart a pravda?
Beste, vždy jsem psal "...aby s palbou počkali až Vontům dojdou koule..."
Teď mi Knugnuška do telefonu přiznal, že tam večer ani nebyl a přesto to komentuje. :-)
Proč už Mlčenlivost nechrání nás?

Komentář ze dne: 19.12.2014 14:58:21     Reagovat
Autor: - Bim-bam (@)
Titulek:
Menharte, mᚠnějak krátkou pamě, nejen Tvé řeči nožičky. Již před dvěma roky jste byli pod "palbou" papírových koulí.

Komentář ze dne: 19.12.2014 15:00:56     Reagovat
Autor: - Alpín
Titulek: Na Vánoce bitvy utichají...
Milí diskutující (z nejrůznějších stran) k tomuto tématu, prosím, aby Vaše příspěvky, ze kterých většina zúčastněných, natož nezúčastněných, musí být zcela mimo (nikoliv lastní vinou), utichly nejpozději do půlnoci 23. 12., a budete-li mít potřebu - leckdy konfrontačně a osobně - diskutovat i nadále, pak prosím pokračujte až po. 26. 12. Děkuji. Alpín - www.bohousek.cz

Komentář ze dne: 19.12.2014 15:33:33     Reagovat
Autor: - Cíla (@)
Titulek:
Hele, Menharte, mezi vonty všech generací frčí jeden vtip: Přijde postarší pán na policii se vzkazem od vontů a žlutým špendlíkem. Co se vám stalo, ptá se policista. Ále, ukradli mi pravdu... Já tam byl na tom vašem večeru. Byl jsem se podívat, jestli se mladí vontové nějak projeví, jak to dopadne s Mirkem a jak je to s tou policií...dost protimluvů jsem tam slyšel. Protimluvů mezi novinovým článkem, tím co jsi říkal veřejně, tím jak jsi to posléze okomentoval. Křičet komukoliv Zmar mě přijde neetické. Kluci se spletli, když si mysleli, že jsi schopen jakékoliv hry, i té která není jen v tvé režii. Hlavně jsi vše kočíroval tak, aby zanikla podstata sporu. Aby nebylo slyšet, že jste lízli vontům jejich svátek a když vám to už 4 roky připomínají, neřeknete ani pardon. Prostě jste šourli do vosího hnízda, tak se nediv tomu rojení....mám obavu, že dojde i na žihadla.

Komentář ze dne: 19.12.2014 15:38:48     Reagovat
Autor: - jezek (@)
Titulek:
Menharte, Menharte.
Lhal jsi, když si četl tu "expertízu", či nelhal?
Lhal jsi na Veřejným Večeru Světel před foglarovci a jejich dětmi, či nelhal?
Lhal jsi U zlatého stromu, kde si říkal opak či nelhal?

Komentář ze dne: 19.12.2014 15:39:07     Reagovat
Autor: - Beata (@)
Titulek:
Varováni jste byli! Nápisy na Betlému vám nestačili? Stínadla Vontům, je Snad dostatečné varování, že se něco semele. A kdybychom se prali jako za dob, než nás sjednotil Vojtěch V., tak by jste z toho vyšli hůř. Že jste hru nepochopili a nezapojili se je vaše mínus. Prostě příště nekopčete, když víte ani ne tu malou setinu informací o našem svátku.

Komentář ze dne: 19.12.2014 15:41:41     Reagovat
Autor: - Beata (@)
Titulek: pro Alpína
Neboj, příměří o svátcích bude dodrženo.

Komentář ze dne: 19.12.2014 15:51:21     Reagovat
Autor: - jezek (@)
Titulek:
Ted sem si jeste precet ten cint vo te mlcenlivosti. Mnam,... Menharte, mlcenlivost a dlouhan v prilbe k sobe moc nepasuji, a to i kdyz te nekam posle,...

Komentář ze dne: 19.12.2014 15:56:38     Reagovat
Autor: - Olda (repliky@volný.cz)
Titulek: Jen doplnim
Na veřejném VS, jsem nebyl už mnoho let. Konec konců....jsem pořád Vont i když v důchodu. :-) Ale četl jsem ten článek a viděl Bestovo video....což mi pro představu co se dělo úplně stačí. Těžko se dá mluvit o nějaké mlčenlivosti o akci o které se zmiňovala už mnohokrát média. Nic méně má neúčast mi nebrání mluvit o tom, že VS byl před lety ukraden. A to že se to Vontům nelíbí je zřejmé již několik let. A že toto nelíbení graduje? No to se asi není čemu divit, když je z Vaší strany tento fakt zcela opomíjen..... Já osobně jsem, ale každopádně rád, že to tady žije, bez ohledu na to co z toho vzejde....:-)

Komentář ze dne: 19.12.2014 16:14:27     Reagovat
Autor: - stejsky (stejsky@)
Titulek: Menhart
Pokud si Menharte myslíš, že stokrát opakovaná lež se stává pravdou, tak Tě ujišuji, že VE STÍNADLECH TO NEPLATÍ!

Komentář ze dne: 19.12.2014 16:14:48     Reagovat
Autor: - Č (Tajemny@email.cz)
Titulek: Pro menharta
Menharte Menharte, autorem komentáře "Menhart a pravda není Best, jak si myslíš. jsem jím "já", ten co na tvé směšné srocení promluvil již ve středu. Všichni "mí" slyšeli "neházejte jim je zpátky, Akorát jim to dělá radost" nelži Menharte, dráždíš tím celá Stínadla, aby ses pak nedivil!

Komentář ze dne: 19.12.2014 17:19:34     Reagovat
Autor: - Menhart (menhart@stinadla.cz)
Titulek: až Vontům dojdou koule
Ano - "neházejte jim je (koule) zpátky, akorát jim to dělá radost" je možný, že jsem to řekl těmito slovy a vždy jsem to taky psal výše "...aby s palbou počkali až Vontům dojdou koule...".
Přesná slova budou jistě nahraná na kamaře a taky se o ně nepřu. Význam slov je stejný.

Nevím, jaký opak jsem říkal U zeleného stromu, ale četl jsem poznámky, co jsem měl z Kriminalistického ústavu. Tedy nelhal jsem.

Hezké Vánoce přeji všem.
Nemám čas sedět u virtuálních Stínadel v chatu, takže už toho zde letos neokomentuji. :-)
Jdu na místo schůzky...

PS: Cílo, jsme oba staří fotrové, nechme to mladším, a si věci urovnají. Znovu opakuji, že nepořádám Veřejný Večer světel a chápu rozčílení Vontů. Kdo viděl hlavy kočíčí potřísněné krví...

Komentář ze dne: 19.12.2014 17:30:13     Reagovat
Autor: - Cíla (@)
Titulek:
Menharte, připomínᚠmi jednoho chlápka, co si myl ruce... hru samosebou nechávám mladým. proč bych jim jí kradl? Samo, že stojím za nimi, když se hlásí o svá práva.

Komentář ze dne: 19.12.2014 17:38:15     Reagovat
Autor: - jezek (@)
Titulek:
takze
to ze si cetl expertizu a to ze si pak rekl ze zadna neni, pac se ti benga vysmaly,
to ze si rekl neco o kamerovem zaznamu a to ze si po te rekl ze zadny zaznam neni,
je u tebe richtig?

Komentář ze dne: 19.12.2014 18:00:36     Reagovat
Autor: - Beata (@)
Titulek:
Upřímně řečeno, nebudeme dál házet na někoho koule, když stojí jak tvrdý Y. Výjmkou bylo těch pár jedinců, kteří nám to vrátili stejnou měnou. Koulí mám ještě doma dost a dost.
A to co si mi tvrdil mimo kamerový záznam, to tedy byla lež? Jinak promiň, ale to cos četl jako výsledky zprávy je pitomost. Takhle by zpráva z kriminalastickýho ústavu fakt nezněla.

Komentář ze dne: 19.12.2014 19:05:32     Reagovat
Autor: - (stejsky@)
Titulek:
Stáhl vocas z boje utek
v duši hrůzu v očích smutek.


Že prej jde na domluvenou schůzi. Asi nebožák nepochopil, že potom co
předvedl ho nikdo nechce ani vidět. A pokud jo , tak akorát aby ho trefil dlažkou. Třeba by se mu pak rosvítilo v tý jeho makovici.

Komentář ze dne: 19.12.2014 21:11:26     Reagovat
Autor: - Erik (vesely.erik@seznam.cz)
Titulek:
Nedá mi to, tak něco málo do společného mlýnku :-))) Na akci jsem byl od začátku do konce a pozoroval bez zásahu do čehokoliv. Vonty určitě nikdo nezahnal. Přišli, udělali co potřebovali a odešli. Na to aby se z toho stal aspoň náznak bitvy tam bylo moc malých dětí. Pro ně to bylo každopádně spestření a pro ty starší zas námět na zamyšlení. Sám jsem zvědav jakým dalším směrem se veřejný večer světel bude ubírat. Zmanipulovat hejno dětí, aby zakřčeli Vontům zmar není až zas takový problém. Nemusím být agent ani slídil abych ve Stínadlech zakřičel Vontům zdar, kde už jinde ...

Komentář ze dne: 19.12.2014 21:32:01     Reagovat
Autor: - stejsky (@)
Titulek:
Tos řek přesně Eriku. Jenže někdo zřejmě neunes představu, že by se
události ráčily odebírat jiným ,jím nekontrolovaným, směrem . Čím víc o tom přemýšlím, dospívám k závěru , že je mi Menharta spíš líto. A těch děcek taky.

Komentář ze dne: 19.12.2014 21:38:12     Reagovat
Autor: - PM -b-
Titulek: Vontům ZDAR!
Škoda, že tohle nezaznělo:
"Vontům ZDAR!"
ne pro kameru, ale pro to, že to tak mělo být!

Komentář ze dne: 19.12.2014 22:22:46     Reagovat
Autor: - Bimbam (@)
Titulek: rozeklaný jazyk
Jo, stejsky, těch děcek zvlᚡt potože jim už v jejich mladém a silně ovlivnitelném věku ukazuje někdo, jak to udělat aby se řeklo to i ono a tím se někomu nahraným dokumentem "vypálil rybník". A ten někdo si říká "přítel Jaroslava Foglara".... naprostý masakr Jestřábových hodnot. A hlavně je k tomu pobízí někdo, kdo akci vede, kdo je tam šéfem. Tudíž něco jakoby vzor. Vzor chování...brrrrr

Komentář ze dne: 19.12.2014 22:39:39     Reagovat
Autor: - Alpín
Titulek: ad "Ukradený večer světel"
Veřejný (někdy, zejména v dřívejších dobách nazývaný také "klubařský" Večer světel samozřejmě nikdo nikomu neukradl. Dlouhé roky si žije svým životem, nezávisle na (pro tuto diskusi jej budu nazývat "neveřejný") neveřejném Večeru světel. V jiném čase - svolávaný pravidelně na 17. 12. u příležitosti vydání prvního kresleného příbahu Rychlých šípů, s jinou náplní. A hlavně s jinými lidmi a pro jiné lidi, než je VS neveřejný.
Neveřejný Večer světel je určený pro "nás, co spolu kamarádíme". Tedy pro uzavřenou skupinu lidí, která se více či méně zná; prožívala, snad prožívá, a chci radostně věřit, že prožívat bude další své naplnění.
Veřejný večer světel je určený pro nejširší veřejnost. To, že jej někdo svolává, neznamená, že na tomto VS je ucelená skupina lidí,která se zná, průběžně spolu komunikuje, průběžně spolu pořádá akce. Ne -někteří se samozřejmě znají - ale většina účastníků, ač řada z nich jsou více či méně pravidelní účastníci - se nezná, nemá s nikým dalším společný program, s nikým dalším nic neplánuje, neví, kdo je ten člověk vedle, naproti či za ním. Je to prostě více či méně náhodná a více či méně početná skupina navzájem neznámých lidí,kteří si z nějakého důvodu přišli 17. 12. - jednou za rok! připomenout svět Rychlých šípů a foglarovek vůbec. Možná pro ten pocit být ten den pospolu s někým dalším, obdobně smýšlejícím, ale nic víc.
Vy, kdo tedy chcete (a předpokládám, že pouze z neinformovanosti), aby se z této náhodné, nesourodé skupiny, o které samozřejmě ani svolavatel VS neví, v jakém složení a počtu bude, najednou mávnutím proutku - na základě vstupu do děje z venčí, vstupu do děje skupinou připravenou, programově i věkově přibližně sourodou, vybavenou, skupinou, která hledá svůj program v delším časovém horizontu, stal akčný tým, pak prostě musíte být nesví. Chcete svůj program naplňovat s něký, kdo na to není (a ani nemůže být) připraven. Ale říkat, o takové náhodné skupině, věkově natolik rozvrstvené, že si neum

Komentář ze dne: 19.12.2014 22:41:45     Reagovat
Autor: - Alpín
Titulek: ad "Ukradený večer světel", pokrač.
že si neumí už hrát, mi nepřijde na místě. Nejstaršímu účastníku (kterého shodou okolností znám), bylo 85 let, věk nejmladšího (podle mne předškoláka) odhadovat nebudu. S touto skupinou chtějí "stínadelští" regulérně svádět bitku?! Vůči této skupině se chtějí vymezovat? Není té nesourodosti mezi oběma skupinami tolik, že - když už se tu několik pamětníků odvolává na starší časy - domnívám se, že v dřívějších časech by bylo něco takového, jako hledání vnějšího protivníka v této skladbě nedůstojné a pod úrovní "stínadelských". Na jednom prostoru existuje více světů. Kdo má tu odvahu říkat "já jsem ten pravý, vyvolený". Je dobré pochopit, že (v tomto případě) dva světy žijí nezávisle vedle sebe.
A nikoli na okraj: Kdo z současných rozhořčených vypravěčů o krádeži Večera světel ví, kolik účastníků dávných neveřejných VS bylo zároveň - bez jakéhokoliv problému - účastníky veřejných VS. Proč se najednou, po předlouhých letech vzájemného respektování, ozývá někdo, kdo popírá právo někoho jiného na jeho svět?

Komentář ze dne: 19.12.2014 22:44:36     Reagovat
Autor: - stejsky (@)
Titulek:
No jak procítám debatu, tak mne zaráží, že až na výjimky nejsou jiné názory, než lidu stínadelského. Zahoďte strach a překročte Rozdělovací
třídu!!!



Pro Menharta: Od zvonic stínadelských bych raději držel odstup. Klika
s Tebou mluvit nebude, ale klika je od dveří a za dvěma jsem já!

Komentář ze dne: 19.12.2014 23:05:55     Reagovat
Autor: - Úsměv (@)
Titulek: Půtky nerdů
Tak to je hustý, tyhle diskuse číst, zážitek na celej večer. Jsem nevěděl že nerdi typu Larp a podobný ptákoviny se vyskytujou i v této subkultůře. To když se mydlili kluci od Žižkova a Libně, to byly jiný čase, ale tohle... Pár přespolňáků co si hrajou na Vonty a občas nějakej zabedněnec, no hlavně že se něco děje. Zkuste žít vlastní příběhy, ty od Foglara jsou dobrý, ale už strokrát přečtený...

Komentář ze dne: 19.12.2014 23:11:47     Reagovat
Autor: - Cíla (@)
Titulek:
Třesky plesky Alpíne, nedělᚠdo politiky? V tom aby se prase vyznalo. Někdy bych si s tebou klíďo o Večeru světel popovídal, ale ne ve veřejné diskusi.

Komentář ze dne: 19.12.2014 23:27:55     Reagovat
Autor: - stejsky (@)
Titulek:
Paráda. Konečně názor z venčí. Z venčí!

Komentář ze dne: 19.12.2014 23:44:51     Reagovat
Autor: - Alpín
Titulek: Jasně, Cílo.
Jen jsem mrzutej, žes mne nevolil. Objednej se v mém sekretariátě, jsem totiž pro samou politiku a funkcionaření neuvěřitelně zaneprázdněn, takže termín bude v nedohlednu. A nezapomeň s sebou to prase, co se vyzná. ... :-) ... Dobrá, jasně - setkání může být užitečné, myslel-li jsi setkání osobní. Já totiž na žádných moderních tlachacích vymoženostech nejsem.

Komentář ze dne: 20.12.2014 11:05:21     Reagovat
Autor: - Cíla (@)
Titulek:
Alpíne, no jasně, že osobní. Pokud to bude ještě mít smysl. Věc není v rukou nás, vontskejch dědoušků... a jak se mi zdá, mladí jsou naštvaní.

Komentář ze dne: 20.12.2014 11:19:28     Reagovat
Autor: - Ježek (@)
Titulek: Pro úsměv
Ale tady se píšou příběhy co nemají se spisovatelem co dělat

Komentář ze dne: 20.12.2014 11:42:44     Reagovat
Autor: - Olda (repliky@volný.cz)
Titulek: Alpníne
Hele my starší přece víme, jak to s Večerem Světěl bylo (veřejným i neveřejným ), víme kdo ho přinesl mezi klubaře, kdo věčery pořádal a proč..., i víme kolik lidí chodilo na svátek skutečný a proč... Je to tak, že Vontské dění se odvijí od toho, jaká je generace lidiček v uličkách. Ty lidi odrůstají a stále se mění, není to jako mezi Váma, kdy se jedná stále o ty samé lidi celá desetiletí.
Nechápu, jak můžeš mluvit o vzájemně oddělených světech. Tyhle oddělené světy měli vzájemné třenice dávno před tím, než veřejný Večer vznikl.
Pro Vonty je obvyklé se nevměšovat do dění mladých. Vše dobře pozorujeme již dlouho, ale možná nás právě přestalo bavit se jen dívat....

Komentář ze dne: 20.12.2014 12:33:58     Reagovat
Autor: - Beata (@)
Titulek: to Úsměv
Vontové tu byli dřív, než to Foglar sepsal. Jen po delší době bráníme co je naše. A nejsme přespolní. Já na Městě bydlím.

Komentář ze dne: 20.12.2014 13:20:38     Reagovat
Autor: - Olda (repliky@volný.cz)
Titulek: Alpníne ještě dodám
Vůbec tu nechci rozvíjet debatu o původu svátku, to si můžem vyříkat někdy osobně.
Nicméně to co děje je pouze reakce na vzniklou situaci. Ukrýváte RŠ do Stínadel. Ve Stínadlech jsou Vontové....a Mirek zmizel. Co jste vlastně čekali?
V momentě kdy někdo do hry zapojí zastrašování mladých Vontů (prostřednictvím médijí) zapojením policije, tak se celá věc posouvá úplně jinam a já osobně považuji za nutné se do věci zapojit a nejsem jediný.
Samozřejmě nikdo nemůže očekávat, že ve Stínadlech bude bez mrknutí oka tolerována akce na které se provolává ,, Vontům zmar"
Takže by bylo na místě se zamyslet, kudy z toho ven......

Komentář ze dne: 20.12.2014 13:25:29     Reagovat
Autor: - Koko (koko@stinadla.cz)
Titulek: Nebudeme jen přihlížet.
Na jedné straně nová generace Vontů, na druhé straně svět dospělých, na které nemá mládí páky.
Vzpomínám, jak jsme i my bývali bezmocní proti světu dospělých. A jestliže ze strany dospělých přichází posměšek (parta puberáků, Vontům zmar, ...a Vontové byli při lítém boji zahnáni Řásnovkou pryč.), pro mladé možná křivda, já v tom vidím jasný projev strachu. Postav se nám Menharte, řekni to do očí nám, kteří se s Tebou hodlají změřit. Pocítíš zlobu těch, které si přes novou generaci Vontů pohanil. Stínadla vždy měla dlouhé ruce a dosáhla kam bylo třeba... Docela se začínám těšit na příští rok, uvidíme, zda budeš tak výřečný... Nejednou jsme sílu svornosti prokázali, prokážeme ji i teď. Svornost nabírá mezigeneračních rozměrů...

Komentář ze dne: 20.12.2014 13:41:38     Reagovat
Autor: - zklamaný účastník (@)
Titulek: Trapné!
Večer světel - veřejný, neveřejný... Co my s tím? Větší trapnost je, jak se zvrhly do frašky pátračka po Šípácích i samotný Večer světel 17.12.. Nejdříve byl ukraden Mirek, pak snad sám pan Menhart dal na Bohouška komentář, že místo úkrytu prozradily noviny. A jak na VS přidal ty bláboly o zprávě z Kriminalistického ústavu. Trapný! K tomu on i další se prsí siláckými řečmi. A propos, ty řeči na Večeru světel byly dlouhý a nudný od všech, děti to nebavilo, Lebedu-Alpína nebylo navíc místy ani slyšet, Menhart se předváděl a vedl jakoby chytrý a vtipný řeči s jakýmsi hasičem či policajtem v reflexní vestě, to už bylo skoro moc všeho. Pak do toho ty Vontové. Nechutný guláš, Pan Menhart také svévolně předčasně uzavřel hru. Sám novinám něco vyžvaní a pak dělá spravedlivého a určuje nová pravidla! Byl jsem s potomkem na akci asi potřetí, ale asi i naposled. Možná to sice z nás se synem vyprchá jako bublinky ze šampusu, ale chu trapnosti zůstane.

Komentář ze dne: 20.12.2014 13:52:22     Reagovat
Autor: - Krizmen (@)
Titulek: Večer světel
Vážení, prosím nepleme si pojmy - Večer světel a hra Hledáme Rychlé šípy jsou dvě zcela odlišné akce s odlišnou akcí. Pokud vím, Vontové mají večer světel jindy než pražská pobočka SPJF a jeho předchůdci (Pražské sdružení žlutého kvítku). Mnozí vontové na akci 17. 12. docházejí po léta a nemají s tím problém. Je zajímavé, co se stalo letos a co koho vyprovokovalo. Prosím, pokud si chce někdo vyřizovat účty s organizátorem soutěže Hledáme Rychlé šípy, pak a toto nevnáší na Večer světel. Zkazí tím třeba většině účastníků náladu.

Komentář ze dne: 20.12.2014 16:24:39     Reagovat
Autor: - PM - b- (@)
Titulek: Vontům zmar? Proč?
Ono provolávat na Večeru světel, jakémkoliv Večeru světel, "Vontům zmar" je nejen provokativní, nesprávné, ale i přinášející zvětšení nevraživosti. Jako PŘÍKLAD bych uvedl, že by skautům určitě taky vadilo pokud by je někdo posílal kamsi a při tom zpíval Junáckou hymnu.

Komentář ze dne: 20.12.2014 17:19:06     Reagovat
Autor: - Koko (koko@stinadla.cz)
Titulek:
Neměli s tím problém. Dokud se dospělý nesnažil zesměšnit novou generaci Vontů. Dokud dospělý nenabádal k volání Vontům zmar. Dokud dospělý nezneužil svého dospěláckého postavení. Ale stalo se. A tam cítíme povinnost zasáhnout. Zasáhnout tam, kde mladí nemají šanci a dospělý toho zneužil pro svůj prospěch. Zbaběle. Nedokázal se postavit Vontům, místo toho se snaží o zesměšnění a píše o "zahnání". Lže. Kdyby se jednalo o spor nové generace Vontů a nové generace Pátračů, mlčeli bychom tak jako doteď. Ale je haněn odkaz, který jsme před desetiletími nesli i my. A to nelze přehlédnout. Stínadla se zase bouří.

Komentář ze dne: 20.12.2014 19:02:03     Reagovat
Autor: - Alpín
Titulek: Omluva současným nositelům Myšlenky
Omlouvám se současné generaci nositelů Myšlenky za výroky, které zazněly na akci svolané Pražskou pobočkou SPJF, a které se jich dotkly.

Zároveň budiž řečeno, že jejich zásah do hry Hledáme Rychlé šípy nepovažuji za šastný.

Leden by mohl být dobrým časem k setkání těch, kteří chtějí hovořit.

Alpín
vedoucí PP SPJF

Komentář ze dne: 20.12.2014 19:26:05     Reagovat
Autor: - Ježek (@)
Titulek:
Alpine, tuším že omlouvat se. Za slova by měl někdo jiný. Ale diky ti za to že se snažíš uhladit spory ale bez reakce dotyčného je to prace sysifofska...

Komentář ze dne: 20.12.2014 19:26:31     Reagovat
Autor: - Bimbam (@)
Titulek:
Alpíne, to že se omlouvᚠza vaše sdružení či pobočku je sice hezké, ale myslím si že by se měl omluvit hlavně Menhart, který to svými výroky spískal. A omluvit se všem Vontům i když si nejsem jist zdali na tento krok není už trochu pozdě. Protože to fakt hodně přepískl. V mnohém.

Komentář ze dne: 20.12.2014 23:30:17     Reagovat
Autor: - Menhart (@)
Titulek: Menhart Vontům
Odpoledne jsem si zase pročítal další diskuzi a došlo mi, že jiným směrem se ubírala nejenom hra, ale i Vonty naplánovaná bitva a vlastně úplně všechno - tedy i večer 17. a následná diskuze zde.

Vždy jsem ctil Město a vontské tradice a během dnešního večera došel jsem k rozhodnutí před Vonty předstoupit. Do Stínadel na stejné místo a ve stejný čas PŘIJDU V PONDĚLÍ SÁM a vysvětlím vše současným i minulým Vontům. (To bude určeno jim).

I když jsem nechal shromážděné účastníky rozhodnout, co křiknou, a oni si vybrali "zmar", OMLOUVÁM SE, že mě to vůbec napadlo. Omluvu činím veřejně před všemi. Úznávám také, že slova o zahnání do Řasnovky byla hodně přehnaná.

K předstoupení před Vonty a k omluvě jsem dospěl sám a až nyní čtu Alpínova slova a jeho dnešní omluva mi ztížila pozici. Nechci ale čekat do příštího roku. Nač otálet? - a se to vyřídí ještě letos a tam, kde to vzniklo.

Nelhal jsem ve věcech, která jsou zde vytýkána. Některá jsem nemohl ovlivnit a některá jsou nedorozumění, když řeknu A a posluchač si doplní B.

Chci předstoupit před Vonty ve Stínadlech sám. Prosím tedy, aby nikdo další tam nepřišel mě podporovat. Nebojím se. Věřím, že se obhájím sám.

Howgh
Menhart

Komentář ze dne: 21.12.2014 10:19:25     Reagovat
Autor: - VONT (@)
Titulek:
Pochybuji Menharte, že Vontové budou skákat jak ty pískáš! Hvízdneš zejtra v pět a oni tam budou nastoupený. A utopit nᚠspor v tlachách jak a proč, o to taky nikdo nestojí!

Komentář ze dne: 21.12.2014 11:29:32     Reagovat
Autor: - :-) (@)
Titulek:
Pochybuji že tam Vontové budou zítra v pět, když jich je pět dohromady a museji doma pomáhat maminkám s cukrovím. Samej liliář a pravdoláskař ;o)

Komentář ze dne: 21.12.2014 21:13:30     Reagovat
Autor: - Beata (@)
Titulek: Odpověď pro Menharta
Milý Menharte.
Zítra se opravdu společně nesetkáme. Každý máme své povinnosti vůči nejbližším a těm tento čas chceme věnovat. Naše setkání proběhne až v lednu a za naších podmínek.

Komentář ze dne: 21.12.2014 21:16:55     Reagovat
Autor: - Beata (@)
Titulek: pro smajlíka
Nejsme pravdoláskaři,není nás 5 a půl a neple politiku ČR do Stínadel.

Komentář ze dne: 21.12.2014 21:53:37     Reagovat
Autor: - :o) (@)
Titulek:
Vždy povídám, těsto se musí uválet. Neříkal jsem pět a půl ale pět celejch a pravdoláskařství není přece politika nýbržto životní styl. Stínadla se bouří? Spíš stínadla nás baví.

Komentář ze dne: 21.12.2014 22:30:11     Reagovat
Autor: - Stín (@)
Titulek:
Liliáři jsou skauti? Pravdoláskaři co? PSŽK? Nebo potomci Dušína? Jenže žlutej květ není totožnej se žlutým špendlíkem Vontů. A si to plácá SPJF horem nebo dolem.

Komentář ze dne: 22.12.2014 00:41:02     Reagovat
Autor: - (Wont@)
Titulek:
Tak jsem se pročetl až sem a je mi z toho smutno. Jak dobrá akce by z toho pro toho troubu Menharta mohla být, kdyby pochopil že je to pro něj jen vítané zpestření. Že právě to nebezpečí že při hledání RŠ na pátrače odněkud vyběhne partička Vontů, je něco co může to hledání jen a jen okořenit. Že si tím "ukradením" a dopisem od Vontů mohl udělat na svou akci s hledáním RŠ skvělou reklamu. Vontům ZMAR a tisíckrát, měl právo volat jen tehdy, kdyby Vontové nedodrželi slovo a Dušína po provolání, takovém jaké mělo být, nevrátili. Ale pozor Menharte, Vontové slovo drží!!! Můžeš jen děkovat tomu, že se po tvém trapném vystoupení a nesplnění podmínky nerozhodli Dušína nevrátit. Dalo by se to možná brát jako akt smíru z jejich strany. Ale spíš si myslím, že nad tebou jen zlomili hůl...

Komentář ze dne: 22.12.2014 15:36:00     Reagovat
Autor: - Cíla (@)
Titulek:
Alpíne, díky za tvojí vstřícnost! Poděkovat můzu jen sám za sebe, jako ,,vysložilec,, nemám právo do věcí dnešních vontů zasahovat, ale dík!

Komentář ze dne: 23.12.2014 12:16:31     Reagovat
Autor: - Beata (@)
Titulek:
Menharte, čemu jsi na vzkazu nepříjdeme, setkáme se až v lednu nerozuměl?

Jinak všem krásné svátky

Komentář ze dne: 23.12.2014 12:18:18     Reagovat
Autor: - Beata (@)
Titulek:
I my mladí děkujeme za vstřícnost. Krásné a teď už opravdu klidné Vánoční svátky.

Komentář ze dne: 23.12.2014 22:00:51     Reagovat
Autor: - Menhart (@)
Titulek: Beate
Klidně si plánujte leden, ale napiš, pls, na menhart@stinadla.cz driv. Nechci to psát veřejně, tak jsem se chtěl sejít.

Dnes byla na Vltavě pod Mostem zvonkohra. Ještě hladíte psa?

Foglarovské výroky
"Rozsvite si čaj!" - spiritista pan Pilgram mladému J. Foglarovi.
Vyhledávání
 
KNIHA NÁVŠTĚV
Bohouškovy trvalky
Výročí roku 2024
13 otázek - kvízy
Nejkomentovanější
Vyšlo od roku 2018...
19. 03. 2024
Počet komentářů: 24

Ocenění a vyznamenání pro Jaroslava Foglara
16. 04. 2024
Počet komentářů: 9

Jan Trojan - Roy: "Foglarovo dítě"
19. 03. 2024
Počet komentářů: 5

Foglarovskou ročenku 2023 bude distribuovat skautská nadace
16. 04. 2024
Počet komentářů: 2

Saturnin a Stínadla - aneb Setkání Lídy Baarové a Adiny Mandlové v Havlově vaně
04. 04. 2024
Počet komentářů: 1

reklama

* Bohouška připravuje redakce ve složení: Milan Lebeda - Alpín (vedoucí), Petr Molka - Best (webmaster), TomᚠHromádka - Krizmen (redaktor). Bohoušek je připravován ve spolupráci s Pražskou pobočkou SPJF.
* Články vyjadřují názory autorů a jsou majetkem redakce a vlastníků autorských práv. Bez souhlasu redakce nesmí být žádná část Bohouška publikována a to jak v tištěné, tak elektronické podobě.
* Tento web site byl vytvořen prostřednictvím phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.
* Na této stránce použité názvy programových produktů, firem apod. mohou být ochrannými známkami nebo registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků.
* Zprávy, příspěvky a žádosti můžete poslat na .